نعیمی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان از رشد ۲۰۰ درصدی مواد اولیه شیرینی در سال جاری خبر داد و گفت:با وجود افزایش قیمت، برخی مواد اولیه قنادی‌ها باز هم به سختی یافته می‌شود.

قیمت مواد اولیه قنادی های گلستان ۲۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: همه ساله با نزدیکی به ایام نوروز، بازار قنادی‌ها رونق می‌گیرد که متاسفانه در این ایام افزایش تقاضا منجر به نوسان قیمت در بازار می‌شود.

وی از رشد ۲۰۰ درصدی مواد اولیه شیرینی در سال جاری خبر داد و گفت: علی رغم افزایش قیمت برخی مواد اولیه قنادی‌ها به سختی یافته می‌شود.

او علت افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی را کمبود و افزایش تقاضا اعلام کرد و گفت: به طور مثال قیمت یک حلب روغن ۱۶ کیلویی صاف قنادی در آبان ماه امسال، حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بود که همین محصول در هفته پایانی بهمن به حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان در بازار افزایش یافته که بازهم با کمبود و سختی می‌توان آن را تهیه کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان ادامه داد: سایر روغن‌های مصرفی نظیر روغن کره‌ای و مارگارین نیز شرایط مشابهی دارند.

وی اضافه کرد: هرچند که ستاد تنظیم بازار مقداری روغن مایع از سهمیه صنف و صنعت بین اعضای اتحادیه قنادی استان توزیع کرده اما این کالاهای عرضه شده در هیچ بخش از تولیدات کیک و شیرینی قابلیت مصرف نداشته و ندارد و نمی‌توان در قنادی از آن استفاده کرد.

نعیمی خواستار بازنگری و کارشناسی بهتر در عرضه روغن به قنادی‌های استان شد و گفت: نیاز است تا محصول مورد نیاز این صنف در بین جامعه هدف به درستی انتخاب شود و عرضه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار