رئیس پلیس پیشگیری گلستان خبر داد؛

رئیس پلیس پیشگیری گلستان گفت: پلیس و دستگاه قضایی گلستان برخورد جدی را در چهارشنبه آخر سال با هنجارشکنان خواهد داشت.

با هنجارشکان چهارشنبه سوری برخورد جدی می شود

به گزارش گلستان 24، سرهنگ کامران یادگاری اظهار کرد: خوشبختانه طی جلسات خوبی که با دادستانی و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، توانستیم هماهنگی‌های خوبی را مبنی بر برخورد جدی با افرادی که نسبت به خرید و فروش و انبار کردن مواد آتش زا و محترقه اقدام می‌کنند، انجام دهیم.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان افزود: قطعاً نگهداری این مواد، خطرات جانی و مالی بسیاری را دارد و مقام قضایی استان در این زمینه به صورت قاطع با افراد هنجارشکن برخورد می‌کند.

یادگاری ادامه داد: پلیس و دستگاه قضایی افرادی را مواد محترقه در انبار نگهداری کرده و یا رفتارهای خطرناک همچون پرتاب مواد آتش زا، انجام دهند را دستگیر کرده و تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت نگه می‌دارند.

وی اضافه کرد: همچنین پلیس با رانندگانی که در این شب‌ها اقدام به دور دور در سطح شهر و پرتاب نارنجک و مواد آتش زا کنند، برخورد کرده و تا پایان تعطیلات به حبس محکوم می‌شوند و همچنین خودروهای این افراد تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

برای حفظ جان مردم با احدی تعارف نداریم

رئیس پلیس پیشگیری گلستان با بیان این نکته که پلیس برای حفظ جان و تامین آسایش فردی مردم، اصلاً با کسی شوخی ندارد، افزود: از هفته های گذشته، هماهنگی‌های لازم را با دستگاه قضا، اورژانس، آتش نشانی و شهرداری‌ها انجام شده است.

وی خواستار گزارش مردم از تخلفاتی که در این ایام مشاهده می‌کنند شد و گفت: در سال‌های گذشته تجربیات تلخی از آتش زدن محتویات سطل آشغال و حلقه‌های لاستیک کهنه داشتیم که هماهنگی لازم انجام شده تا این موارد ازسطح معابر جمع شود و با متخلفان برخورد شود.

یادگاری ادامه داد: همچنین در مکان‌هایی که در سنوات گذشته نیاز به دخالت قهری پلیس و دستگاه قضایی را داشته مشخص شده و نسبت به استقرار پلیس در چنین فضاهایی اقدام می‌کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان از گشت‌های انتظامی با لباس شخصی پلیس در خیابان‌ها خبر داد و اضافه کرد: با افرادی که نسبت به ایجاد آتش غیرمتعارف اقدام می‌کنند برخورد خواهد شد ضمن اینکه فضای مجازی و صنوف برای پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند چهارشنبه سوری توسط پلیس فتا رصد می‌شود.

سرهنگ یادگاری ضمن یادآوری این نکته که پلیس مبارزه با امنیت اقتصادی از قاچاق این مواد جلوگیری می‌کند، افزود: پلیس نظارت بر اماکن عمومی در این روزها فعال است و برخورد جدی را با صنوفی همچون پمپ بنزین‌ها، رنگ فروشی‌ها و فروشندگان مواد شیمیایی که خارج از شبکه فروش داشته باشند، دارد.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان ابراز کرد: در صورت مشخص شدن جرم این افراد، مغازه و محل کارشان تا بعد از تعطیلات پلمپ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نزدیکی به ایام عید و خریدهای مردم یکسری از سرقت‌ها افزایش بیشتری نسبت به ماه‌های گذشته دارند، افزود: سرقت از منزل یکی از مواردی است که به دلیل مسافرت، اتفاق می‌افتد و باید قبل از سفر بررسی‌های لازم انجام شود.

سرهنگ یادگاری اضافه کرد: مردم از نگهداری پول، طلا و جواهرات و اسناد مهم در داخل منزل خودداری کنند و در صورت لزوم به بانک‌های معتمد بسپارند، همچنین نسبت به قرار دادن درهای و پنجره‌های ضد سرقت اقدام کنند و موارد ایمنی را بررسی کنند.

نصب دوربین در پارکینگ ها

وی نصب دوربین در پارکینگ‌ها را ضروری دانست و افزود: بهتر است قبل از سفر مسئولیت مراقبت از منزل را به همسایه معتمد و افراد درجه یک خانواده بسپارند.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان با بیان اینکه جیب‌بری در ایام نزدیک به عید افزایش پیدا می‌کند، گفت: مردم باید دقت داشته باشند تا هنگام مراجعه برای خرید اگر در مراکز شلوغ سرقتی اتفاق افتاد، آن را منعکس کنند تا پلیس و دستگاه قضایی بررسی‌های لازم را داشته باشند.

وی به استفاده از کارت‌های بانکی به جای پول نقد تاکید کرد و افزود: اگر در سفر ناچار به حمل پول نقد شدند از جیب‌های مخفی استفاده کنند و هنگام سوار شدن وسایل حمل و نقل عمومی مراقب اطراف و محتویات جیبشان باشند، یا اگر کسی به آنها برخورد کرد، فوری کیف و جیب‌های خودشان را بررسی کنند.

سرهنگ یادگاری تصریح کرد: همچنین اگر به دعوای تصنعی برخورد کردند از دخالت بپرهیزند و مواظب جیب و کیف‌های خود باشند.

وی با بیان این نکته که با توجه به ترافیک خیابان و ازدحام جمعیت در روزهای پایان سال احتمال تکمیل ظرفیت پارکینگ‌ها وجود دارد، افزود: اگر هم استانی‌ها مجبور به پارک خودرو در اطراف خیابان‌ها شدند، حتماً نسبت به قفل بودن درها و بالا بودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنند و از قراردادن اشیای قیمتی در داخل خودرو خودداری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان با اشاره به اسکان مسافران گفت: مسافران هنگام اسکان در پارک‌ها و محیط‌های باز مراقب باشند تا در محل‌هایی که شهرداری یا پلیس تعیین کرده چادر بزنند و فاصله خودروهای خود را با چادر کم کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار