آیین دویست و شصت و دومین سالگرد وفات دولت محمد آزادی(پدر مختومقلی) برگزار شد.

سالگرد «دولت محمد آزادی» برگزار شد

به گزارش گلستان 24، آیین دویست و شصت و دومین سالگرد وفات دولت محمد آزادی (پدر مختومقلی)، با قرائت فاتحه، توسط جمعی از فعالان فرهنگی و ادبی، دوستداران و گروه مترجمان اشعار مختومقلی در محل آرامگاه وی در آق تقای شهرستان مراوه تپه برگزار شد.

ابا ایشان محمدی از نوادگان مختومقلی و دولت محمد آزادی از روستای گرکز جرگلان در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه دولت محمد آزادی و مختومقلی فراغی گفت: احترام و تکریم بزرگان و اولیای دین توسط علاقمندان اقدام شایسته و حسنه‌ای است که برای الگو قرار دادن و آشنایی و انتقال ارزش و جایگاه آنان به نسل‌های آینده لازم است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این آیین افزود: اشعار این عالمان برگرفته از آیات قرآن کریم و توصیه‌های نورانی و حکیمانه آن است و امروز می‌توان با مطالعه بیشتر آنها برای زندگی و آینده خود بهره ببریم.

در ادامه این آیین حاجی محمد قرنجیک شاعر و عضو گروه مترجمان اشعار مختومقلی گفت: مراسم سالگرد وفات دولت محمد آزادی در سال‌های گذشته در آغازین روزهای سال نو و ایام نوروز توسط مرحوم اماد حاجی در روستای حسن طبیب شهرستان علی آبادکتول صدقه داده می‌شد و در ادامه هم در سال‌های بعد از آن برگزاری سالگرد وفات دولت محمد آزادی توسط مرحوم «مراد دردی قاضی» در گنبدکاووس ادامه پیدا کرد و طی چند سال اخیر در روز دوم فروردین هم توسط موسسه فرهنگی هنری ترکمنان برگزار شده است. امسال هم در آغازین روزهای سال جدید توسط گروه مترجمین اشعار مختومقلی و برخی از علاقمندان برگزار شد.

وی در ادامه در خصوص فروش مجموعه چهار جلدی کتاب ترجمه اشعار مختومقلی به زبان فارسی گفت: ترجمه ۴۰۰ عنوان شعر دیوان مختومقلی به زبان فارسی حاصل هشت سال تلاش و کوشش مستمر گروه مترجمین اشعار مختومقلی است که امروز به ثمر نشسته است و علاقمندان می‌توانند جهت خرید آن اعلام آمادگی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار