افرادی که در دفاع از جمهوریت نظام مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، حق به سزایی برگردن مسئولین فعلی کشور دارند. اگر نبود رشادت های حامیان جمهوریت نظام، شاید دولت هفت دهم درصدی آقای روحانی به این راحتی ها به اریکه قدرت اجرایی نمی رسید.

عبارت تامل برانگیز مقام معظم رهبری درباره شهدای فتنه و کوتاهی بنیاد شهید

فتنه سال 88 علاوه بر همه هزینه هایی که بر کشور تحمیل کرد، جوانان ارزشمندی را نیز از مردم و خانواده هایشان گرفت. شهدای بزرگی که شاید بتوان به عنوان مظلوم ترین شهدای تاریخ انقلاب از آنها یاد کرد. در میان آنها از حسین غلام کبیری اولینشان تا علیرضا ستاری که با میل گرد به فرق سرش کوفتند و سال گذشته به شهادت رسید، امیدی برای خانواده های خود بودند که قربانی فتنه شدند.

به گزارش گلستان 24، بی تردید یکی از رفتارهای مثبت و ارزشمند رییس جمهور- با هر تفسیری که از آن می شود- از آغاز به دست گرفتن سکان اجرایی کشور دیدار با خانواده شهدای انقلاب و دفاع مقدس است. این تدبیر ارزشمند و مهم از سوی حسن روحانی و رییس بنیاد شهید حجت الاسلام شهیدی بی تردید وقتی کامل می شود که در این روزها که مردم حماسه مردمی نهم دی ماه را گرامی می دارند، به دیدار خانواده شهدای فتنه بروند.

رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد سال 88 با تاکید بر اینکه زیر بار بدعت های غیرقانونی نمی روند، فرمودند: اگر این بار به فرآیند های قانونی خدشه وارد شود در آینده هیچ انتخاباتی از مصونیت برخوردار نخواهد بود. افرادی که در دفاع از این بیّنه آشکار و برای دفاع از جمهوریت نظام مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، حق به سزایی برگردن مسئولین فعلی کشور دارند. اگر نبود رشادت های حامیان جمهوریت نظام، شاید دولت هفت دهم درصدی آقای روحانی به این راحتی ها به اریکه قدرت اجرایی نمی رسید.

واقعیت این است که شهدای فتنه بیشترین دین را بر گردن مسئولین فعلی کشور دارند و باید از پس این حق بربیایند.

در این میان انتظار از رییس بنیاد شهید طبیعتا بیشتر خواهد بود. اخیرا گلایه هایی از سوی خانواده شهدای فتنه نسبت به عملکرد این بنیاد نسبت به شهدای فتنه مطرح شده است. شهدایی که رهبر انقلاب در دیدار با خانواده یکی از آنها فرمودند: «شهید شما مقامش از شهدای جنگ تحمیلی بالاتر است.»

پدر شهید حسین غلام کبیری اولین شهید فتنه می گوید:« این اختلافات تمام شد اما جوان‌های ما را زیر خاک فرستاد. شما نمی‌دانید چه در قلب من می‌گذرد همسرم هم همینطور است. خیلی عوض شده حالش خیلی دگرگون است. دیگر هیچکدام از ما به حالت روزهای قبل از شهادت حسین برنمی‌گردیم. در این میان کسی هم ما را یاری نمی‌کند. هنوز هم تکلیف سران فتنه مشخص نیست و همین بر داغ ما اضافه می‌کند. باید سران فتنه از زمین برداشته شوند.»

وی همچنین می گوید که بنیاد چند سالی است که سراغی از ان ها نمی گیرد. حتی برادرشهید را در دولت جدید از محل کار با لحن توهین آمیزی بیرون انداختند که مادرش با التماس نگذاشت این اتفاق بیفتد.

مادر شهیدعلیرضا ستاری نیز قصور بنیاد شهید درباره خانواده فرزند شهیدش و با اشاره به اینکه از بنیاد شهید چیز زیادی نخواسته است، می‌گوید: فقط خواستیم خواسته‌های بچه‌های کوچک علیرضا تأمین شود. الان هزینه‌های این بچه‌ها از کجا باید تهیه شود؟ نوه‌های من چرا نباید حقوق خودشان را داشته باشند؟ نازنین کلاس دوم و امیرعباس کلاس چهارم است. خیلی سراغ پدرشان را می‌گیرند. تحمل این‌ها برایمان کافی نیست؟

مادر شهید ستاری می گوید که در بنیاد شهید حتی نخواستند فیلم او را که از صدا و سیما پخش شد نگاه کنند و ببینند مشکل او چه بوده است. می‌گفتند او برای زیبایی خودش را عمل کرده اما کسی با شرایط و وضعیت جانبازی او برای چه باید برای زیبایی عمل کند؟ کدام عقل سلیمی این را می‌پذیرد؟ معده‌اش به خاطر قرص‌های زیادی که مصرف می‌کرد دچار مشکلات عمده شده بود. کسی که قرص اعصاب روان مصرف می‌کند خوابش زیاد می‌شود و اشتهایش بالا می‌رود علیرضا اینطور شد و دیابتش هم بالا رفت. گاهی قند خونش روی ۵۰۰ می‌رفت و در بدترین شرایط بستری می‌شد.

و شهدای دیگری که به خاطر همین فتنه و فضای غبارآلودی که سران فتنه به وجود آوردند، قربانی شدندو بزرگترین ظلم در حق خانواده انان این است که دیده نشوند. ان هم با عبارتی که رهبر انقلاب درباره آن ها بیان کرده اند. اجر و قربی بالاتر از شهدای جنگ تحمیلی و این همه مظلومیت قابل تامل است.

برگزاری یادواره‌های شهدای فتنه88، رسیدگی به مشکلات خاصشان در زمینه رسیدگی به پرونده قضائی سانحه شهادت فرزند، حمایت رسانه‌ای از ثبت اسناد این شهدا و دیدار و دلجویی از خانواده‌ها موضوعاتی است که می‌بایست در این جهت بیشتر به آن پرداخته و ترویج شود. در حالیکه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سالگرد حماسه نهم دی‌ماه سال گذشته و نیز امسال هیچ برنامه شاخصی جهت معرفی این حماسه و شهدا و جانبازان آن نداشته است.

حال که در پنجمین سالگرد خروش مردمی نهم دی ماه قرار داریم، کمترین انتظار از مسئولان بنیاد شهید و رییس جمهور دیدار با خانواده هایی است که برای تثبیت جمهوریت نظام و در میدانی سخت تر از جنگ تحمیلی جان خود را فدا کرده اند.

ارسال نظر

  • علی آباد نیوز
    0

    تایید مجوز زرین نامه از سوی وزارت ارشاد
    http://aliabad-news.ir/?p=2310

آخرین اخبار