استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت:متاسفانه جامعه ما ۱۵ برابر یک دانش آموز برای یک زندانی هزینه می کند و این یک هشدار برای برنامه نویسان، بودجه نویسان و سیاست گذاران است.

۱۵ برابر یک دانش آموز برای یک زندانی در جامعه هزینه می شود

به گزار ش گلستان 24، علی محمد زنگانه بعدازظهر شنبه در آیین متمرکز استانی تقدیر از مقام معلم اظهارکرد: خوشبختانه معلمان بر اساس مطالعات سرمایه‌های اجتماعی جزء سه گروه برتر سرمایه های اجتماعی کشور هستند و باید توجه ویژه ای به آنها شود.

استاندار گلستان افزود: در سند تحول نظام تعلیم و تربیت باید بر اساس نقشه راه و آینده نگری حرکت کنیم و باید مراقب ورود آسیب های تهاجم فرهنگی برنامه ریزی شده سند ۲۰۳۰ در تعلیم و تربیت باشیم.

وی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته هزینه کرد منابع بیشتر در سنین پایین برنامه‌ریزی شده در حالی که در کشور ما هزینه بیشتر در سنین بالا انجام می شود.

زنگانه ادامه داد: متاسفانه جامعه ما ۱۵ برابر یک دانش آموز برای یک زندانی هزینه می کند و این یک هشدار برای برنامه نویسان، بودجه نویسان و سیاست گذاران است.

وی عنوان کرد: در نظام تعلیم و تربیت خروجی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان علاوه بر تهذیب در یک رشته هنری و یک رشته ورزشی مهارت داشته باشند.

استاندار گلستان گفت: توجه به سن طلایی آموزش یعنی پیش دبستانی و سه سال اول دبستان زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش می دهد و البته میزان موفقیت آموزشی در این سنین بالاتر است.

زنگانه بیان کرد: در سفر رئیس جمهور توجه ویژه ای به اعتبارات حوزه آموزش و پرورش شده است.

وی عنوان کرد: خیران ظرفیت‌های قابل تقدیری هستند که خوشبختانه بیش از ۴۰ درصد ساخت و ساز های حوزه تعلیم و تربیت را حمایت می کنند.

در این مراسم از خانواده شهید «قربان نجفی» به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت کشور قدردانی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار