رییس سازمان سنجش آموزش کشور:

معاون وزیر و رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هوشمندسازی و الکترونیکی برگزار کردن آزمون های کنکور سراسری در سال های آینده امنیت و آرامش داوطلبان و خانواده های آن ها را تامین می کند که این مهم در سال ۱۴۰۳ بدون کاغذ برگزار می شود.

برگزاری الکترونیکی کنکور سراسری آرامش داوطلبان را تامین می‌کند

به گزارش گلستان 24، عبدالرسول پورعباس روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه دنیا به سمت الکترونیکی و هوشمندسازی آزمون ها حرکت کرده و  زیرساخت های لازم برای این مهم و رقابت یکسان  و قابل تکرار فرصت شرکت در آزمون حداقل ۶ بار در سال در کشور برای سال های آینده فراهم است  که به یقین پیرو آن استرس و فشارهای عصبی داوطلبان و خانواده های آنها کم می شود.

وی اظهارداشت: در آینده با برگزاری آزمون های هوشمند فضای موسسات کنکور  جمع و سامانه جدیدی را در کشور ایجاد خواهد کرد و البته در زمان حاضر هم تبلیغات غیرواقعی موسسات کنکور مدت زیادی در شبکه های اصلی کشور پخش نمی شود.

وی بیان کرد: آزمون الکترونیکی به یقین امنیت آزمون را بالا برده و داوطلبان فرصت شرکت در  آزمون های آزمایشی  بسیاری خواهند داشت که چنانچه پذیرفته شوند تا ۲ سال بعد برای پذیرش می تواند اقدام کند و دیگر یک روز سرنوشت داوطلب را تغییر نخواهد داد.  

برگزاری آزمون سراسری امسال در هشتم، نهم و دهم تیرماه 

پورعباس خاطرنشان کرد: آزمون سراسری سال جاری در روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه برگزار شده که این سفر امروز برای هماهنگی های لازم با عوامل اجرایی گلستان برای برگزاری آزمونی خوب داوطلبان استان بوده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: گزارش و تحلیل آمارها و روند آزمون سال گذشته گلستان عملکرد این استان را نشان داده که رتبه ۲۷ کشوری در مجموع داشته که زیر میانگین کشوری است و در این ارتباط فعالیت آموزش و پرورش باید بازنگری شود.

پورعباس افزود: کنکور سراسری سال جاری مبتنی بر کتب درسی بوده نه کتاب های تصنعی و سه دفترچه و پاسخنامه با تقلیل یک ساعت و نیم برای سلامت، امنیت، خاطری آسوده و آرامش کامل داوطلبان در نظر گرفته شده که پاسخنامه با تفکیک دروس خطای دید داوطلبان را ۱۰۰ درصد از بین می برد.  

در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تغییری نداشتیم

وی اظهارداشت: کنکور ۱۴۰۱ شفاف بوده که  تغییر جدیدی در آن صورت نگرفته  ولی کنکور ۱۴۰۲ با تغییراتی عمده ای همراه خواهد بود و دروس عمومی به احتمال از آزمون سراسری حذف خواهد شد.

 وی بیان کرد: عوامل بانک سوال در قرنطینه غیرقابل تصور و ۶ ماه بدون  ارتباط فیزیکی با جهان خارج برای امنیت سوالات و پاسخ ها در نظر گرفته شده است و سوالات و پاسخها برای آزمونی امن و ایمن با مراقبت های ویژه با پرواز و ماشین های دارای امنیت کامل و نیروهای حفاظتی  منتقل به شهرستان می شود.

معاون وزیر و رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری ۴۰ درصد سوابق تحصیلی  و ۶۰ درصد پاسخ های کنکور تاثیرگذار بوده و در سال جاری ویژه متمرکز بر کتب درسی شده است.

پور عباس افزود: در دولت سیزدهم برای افزایش کیفیت اعتباراتی لازم داشتیم که ۱۰۰ میلیارد تومانی کمک می کند.

وی اظهارداشت: در سال جاری در رشته پزشکی ۲۰ درصد پذیرش داوطلبان افزایش یافت یعنی  در سال گذشته هشت هزار و در سال جاری  ۹ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرش می شوند و البته باقی رشته ها هم کمتر از سال گذشته نخواهد بود.  

وی اظهارداشت: در زمان حاضر ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها در برخی رشته ها حتی دانشگاه تهران هم بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی است و  ۱۵ درصد ظرفیت با آزمون در رشته های خاص مطلوب جامعه از جمله  پزشکی و مهندسی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار