شهید دانشجو محمود قوانلو از رامیان:

شهید محمود قوانلو سال 1343 در شهر رامیان و خانواده ی متدین چشم به جهان گشود از همان کودکی بسیار زیرک و باهوش بود بطوریکه همگان به این امر اذعان داشتند.

سیاهی چادرتان، بیش از سرخی خون من، قلب دشمن را می لرزاند.

وی پس از پشت سر گذاشتن مراحل تحصیل در سال 1361 موفق به دریافت مدرک دیپلم از هنرستان شهید ناصری گنبد شد او در طی دوران تحصیل همواره شاگردی کوشا، جدی و موفق بود

خوش خلقی، عشق به امام و انقلاب و پایبندی به اعتقادات مذهبی، از جمله ویژگی های بارز این شهید بزرگوار بود؛ در ضمن به نماز جمعه و جماعات و نیز شزکت در مجالس دینی خیلی اهمیت می داد و دیگران را هم به انجام این فرائض تشویق می کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی او تصمیم گرفت به میدان های نبرد بشتابد تا از مرز و بوم میهمن اسلامی دفاع نماید لذا بلافاصله بعد از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه، عازم منطقه ی کردستان شد و پس از آن به جبهه ی جنوب اعزام شد که در این هنگام با اعلام نتایج کنکور وی موفق شد در رشته ی صنایع اتومبیل دانشکده ی فنی شهر بابل پذیرفته شود اما بلافاصله بعد از ثبت نام مجددا رهسپار دیار عاشقان شد و مدت زیادی در آن مکان قدسی سپری کرد.

پس از بازگشت از جبهه، تحصیلات خود را در دانشگاه آغاز نمود و با گذشت یک ترم، باز دل در گرو جانان سپرد و برای چهارمین بار به جبهه سفر کرد به امید آنکه بتواند جواز صعود خود را به ملکوت اعلی کسب نماید.

سرانجام به آرزوی دیرینه ی خود که همانا دیدار دوست بود نایل آمد و در تاریخ 6/3/1364 در منطقه ی " چنگوله " ی تهران به شهادت رسید.

فراز هایی از وصیت نامه شهید:

سیاهی چادرتان، بیش از سرخی خون من، قلب دشمن را می لرزاند.

شهادت آرزوی هر فرد مسلمان است و این عشق به شهادت از زمانی که پا به عرصه ی وجود نهادم در قلبم نهفته بوده است و هر بار که می دیدم شهیدی را تشییع  می کنند شعله ی عشق به شهادتم فروزانتر می شد و آرزو می کردم من نیز روزی بتوانم در میدان جهاد به درجه رفیع شهادت نایل آیم.

پوشش و حجاب، اعتراض نفس لوامه بر نفس اماره اس، پوشش عامل پرواز معنوی زن از کنج خانه به سوی ملکوت اعلی است، سیاهی چادرتان، بیش از سرخی خون من، قلب دشمن را می لرزاند.

با یاد خدا در دل،عشق خدا در سر و سلاح آتشین برکف، تکبیر گویان به قلب سپاه کفر زنید و با جهاد و شهادت، فتح بزرگ را به امام و امت هدیه کنید.

ارسال نظر

آخرین اخبار