کارشناس اهدای عضو و پیوند دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

کارشناس اهدای عضو و پیوند دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با وجود ارائه برنامه‌های مختلف با رویکرد اهدای عضو توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مناسبت‌ها اما باز هم این فرهنگ در استان جانیفتاده است و نیازمند همکاری سایر نهادها مانند شهرداری و صدا و سیما در بحث تبلیغات و معرفی این فرهنگ هستیم.

اهدای عضو در گلستان نیازمند فرهنگی سازی بیشتری است

به گزارش گلستان 24، زهرا شرکت اظهار کرد: استان سال گذشته بیش از ۲۰ مورد مرگ مغزی با شرایط پیوند داشت که در نهایت با موافقت خانواده‌ها اعضای ۶ نفر از آنان به ۱۶ نفر اهدا شد که بیشترین موارد اهدا مربوط به کلیه و کبد بوده است.

وی بیان کرد: صدا و سیما با ساخت برنامه‌هایی با موضوع خانواده‌هایی که رضایت به پیوند اعضای عزیزان خود دادند و شهرداری با نصب بیلبورد و بنرهایی با موضوع پیوند عضو در کنار انجمن‌های مردم نهاد می‌توانند این اقدام خداپسندانه را در جامعه نهادینه کنند.

کارشناس اهدای عضو و پیوند دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: امسال هم سه مورد مرگ مغزی در استان به ثبت رسید اما خانواده آنان رضایت به اهدای عضو ندادند چرا که خیلی از آنان امید به بازگشت دوباره بیمار خود داشتند و یا اینکه مرگ مغزی را مرگ نمی‌دانند.

شرکت بیان کرد: مردم اگر قبول داشته باشند مرگ مغزی، مرگ است خیلی شرایط تغییر پیدا می‌کند به این معنی که فرد مرگ مغزی دیگر زنده نمی‌شود و وصل بودن‌اش به دستگاه فایده‌ای ندارد و بعد از سه روز چیزی به اسم مغز در سر وی وجود نخواهد داشت و شکل مغز تغییر پیدا می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار