مدیر کل محیط زیست گلستان:

مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: سال گذشته 10 مورد حریق در 539 هکتار از پارک ملی گلستان به وقوع پیوست که به سرعت اطفا شده است.

وقوع 10 مورد حریق در سال گذشته/ سامانه پایش و هشدار حریق پارک ملی در انتظار راه اندازی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد رضا کنعانی در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست در پارک ملی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: سال 99 نیز 88 حرق در پارک ملی رخ داد که همه آنها به سرعت اطفای حریق شد.

وی گفت: از سال 58 تا 98 تعداد 249 حریق در 8هزار و 529 هکتار آتش سوزی در پارک ملی گلستان رخ داده است.

کنعانی افزود: 70 درصد پستهای سازمانی محیط زیست از جمله استخدام محیط بان در استان خالی است.

مدیرکل محیط زیست گلستان ادامه داد: در حال حاضر 130 محیط بان از عرصه های محیط زیست استان مراقبت و محافظت میکنند که نیازمند استخدام تعداد بیشتری از محیط بانان هستیم.

وی در رابطه با نصب سامانه پایش واطفای حریق در پارک ملی گلستان، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که وزارت ارتباطات با استانداری منعقد کرده، این وزارتخانه مسول نصب سیستم های اطفای حریق بود اما پس از نصب به دلیل فقدان سنسور اعلام حریق هنوز نتوانسته خواسته ما را تامین کند.

کنعانی افزود: آموزش جوامع محلی با استفاده از سمن ها از دیگر برنامه ای این سازمان برای آموزش این جوامع در اطفای به موقع حریق و مشارکت آنان برای حفاظت از طبیعت بوده است که نزدیک به4200 نفر ساعت در سطح استان و 220 0نفر ساعت برای جوامع محلی پارک. ملی گلستان آموزش داده شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار