مدیرکل محیط زیست گلستان :

مدیرکل محیط زیست استان گلستان از لغو مرخصی و ماموریت پرسنل محیط زیست برای مقابله با حریق احتمالی در عرصه های تحت مدیریت خبر داد.

 لغو مرخصی و ماموریت پرسنل محیط زیست برای مقابله با حریق احتمالی

به گزارش گلستان 24، محمدرضا کنعانی اظهار کرد:  براساس پیش بینی هواشناسی با افزایش درجه دما رو به رو هستیم و این مسئله باعث کاهش رطوبت می شود و لذا  در بحث حریق در مناطق تحت مدیریت تمامی مرخصی ها و ماموریت  پرسنل را تعطیل کردیم و تاکید شده که پرسنل در عرصه های طبیعی  به ویژه در پارک ملی گلستان که گردشگر و طبیعت گر  دارند حضور داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که اگر می خواهند در عرصه های طبیعی حضور پیدا کنند حتما از تفرجگاه های مصوب استفاده کنند که زیرساخت های لازم در آن فراهم شده و غذای گرم را با خود ببرند و تا آنجایی که ممکن است از برافراشتن آتش خوددداری کنند و در صورتی که آتشی را ایجاد کردند حتما آن را رها نکنند و از طبیعت خارج نشوند.

کنعانی بیان کرد: در بحث آتش سوزی چند عامل باعث آتش سوزی می شود نخست افزایش درجه حرارت و کاهش رطوبت که عوامل اقلیمی هستند که بستر را برای آتش سوزی فراهم می کند و نکته دوم ماده مشتعله است که با توجه به بارش های ماه اردیبهشت در اراضی مرتعی پوشش خوبی داریم و در فصل گرم این پوشش خشک می شود.

وی افزود: نکته سوم عامل انسانی است که عمدی و یا سهوی می تواند باعث آتش سوزی شود و بعد از وقوع حریق نیز باید اقدامات بازدارنده باشد و امسال هم از اعتبارات سفر رئیس جمهوری و هم اعتبارات سازمانی بحث توسعه شبکه اطفاء حریق در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: خرید دستگاه اطفاء حریق، تراکتور و لانس، خرید دستگاه های دمنده در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم یگان های ما تجهیز شوند و در صورت اطفاء حریق بتوانیم از این تجهیزات برای اطفاء حریق استفاده کنیم.

کنعانی گفت: از سال ۹۸ از ظرفیت نیروهای بسیج به عنوان دیدبانهای آتش استفاده می کنیم و امسال نیز ۳۴ نفر از نیرهای بسیج در دو ماهی که شرایط بحرانی داریم استفاده می کنیم و امسال ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفتیم.

وی افزود: در عرصه های محیط زیستی هر بار وقوع حریق اتفاق افتاد حضور جوامع محلی را با محوریت بسیج شاهد بودیم و سال گذشته در آتش سوزی مناطق دره شمالی روزانه ۱۰۰ نفر از نیروهای بسیج حضور می یافتند و آموزش جوامع روستایی در دستور کار قرار دارد و در ۱۱ سکونتگاه روستایی در حاشیه پارک ملی جنگلی گلستان این آموزش‌ها انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار