معاون سازمان اوقاف:

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف اثرگذار و مرجع بوده و می توان از این ظرفیت در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، رفع فقر و توسعه جامعه استفاده بهینه کرد.

وقف تاثیر بسزایی در کاهش فقر و آسیب های اجتماعی دارد

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اوقاف و امور خیریه گلستان در گرگان، اظهار کرد: باید تلاش شود با برنامه ریزی و لحاظ موضوع هر استان، ثبت وقف های جدید ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: وقف اثرگذار و مرجع بوده و می توان از این ظرفیت در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، رفع فقر و توسعه جامعه استفاده بهینه کرد.

به گفته وی اکنون ۸۳۰ نیت شناسایی برای موقوفه ها در کشور وجود دارد که این نیات بیانگر این است که مردم بسیار فهیم و فرهنگی و با باورهای عمیق دینی داریم که از وقف چگونه بهره برداری کنند.

حجت الاسلام نوری زاده بیان کرد: واقفان بیشتر اموال خود را به نیت عزاداری امام حسین (ع) وقف کرده اند.

وی ادامه داد: اکنون ۲۰ هزار موقوفه با یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه ثبت شده در کشور وجود دارد.

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه تحول در این سازمان، گفت: از منابع موجود از جمله نیروی انسانی و مالی در اختیار باید بیش از گذشته به منظور تحقق هرچه بهتر اهداف سازمان استفاده شود.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم توجه به طرح و برنامه بسیار مهم بوده و باید درحوزه ماموریت ، خلاقیت و ابتکار روز آمد شود.

حجت الاسلام نوری زاده همچنین بر سرمایه گذاری در استفاده بیشتر از ظرفیت های دانش بنیان و تقویت ارتباط با دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز برای بازدید از چند طرح دانش بنیان، موقوفه های شاخص و بررسی وضعیت آن ها و طرح های سرمایه گذاری و دیدار با مسوولان گلستان به گرگان سفر کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار