استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد:

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه مادران، مربیان و خانواده نقشی بسیار کلیدی و مهم در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کنند.

نقش کلیدی خانواده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی
به گزارش گلستان24،طاهره السادات موسوی، صبح دوشنبه در همایش نقش خانواده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر آسیب هایی در جامعه ما وجود دارد که این آسیب ها باید با آگاهی از بین برود.

وی افزود: امروزه نقش مادران، مربیان و معلمان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار با اهمیت و مورد توجه است و ابتدا این افراد باید نسبت به جایگاه و وظیفه خود آگاهی داشته باشند تا بتوانند برای خانواده و جامعه مثمر ثمر واقع شوند.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت آموزشی ما نسبت به قبل از انقلاب و اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، اظهارکرد: امروز خانواده های فرهنگی و مقید به امر تربیتی دیگر فرزندان خود را به مدارس دولتی نمی فرستند و فقط ارتقا علمی برای آنان مورد توجه است.

استاد حوزه و دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تعالیم دینی فقط یک کتاب نیست که بخواهد در کنار مابقی دروس آموزش داده شود، گفت: تعالیم دینی باید در قالب همه کارهای دیگر وارد شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اصل و اساس انقلاب اسلامی ایران برای تحول دینی، معارف و جایگاه مقام انسانیت بوده است امروز فضای جمهوری اسلامی باید به گونه ای باشد که در آن غیبت کردن و تهمت زدن وجود نداشته باشد.

آسیب های اجتماعی

وی تصریح کرد: تا زمانی که معارف و مفاهیم اخلاقی را به درستی نشناسیم و آن را در زندگی خود پیاده نکنیم چیزی قابل تغییر نخواهد بود.

در ادامه زهرا علاء الدین معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی و مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان، اظهارکرد: در دهه اخیر در جامعه مسائلی پیش آمده که باعث تهدید آن شده است و مبارزه با این مسائل به راحتی انجام نمی شود و نمی توان به سادگی نگاه ها را تغییر داد.

وی افزود: همان گونه که خداوند فرموده است خانه محلی برای آرامش افراد است اما امروزه به دلیل برخی از آسیب ها این آرامش از بین رفته و اگر امر خداوند را در امورات زندگی رعایت می شد این بنا می توانست در مقابل حجمه ای که از طرف جامعه برآن وارد شده را حفظ کند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار