مدیرکل پزشکی قانونی استان:

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت: سالانه بیش از ۴۰ هزار معاینه سرپایی با موضوعات مختلف در این اداره کل بررسی و پیگیری می شود.

سالانه بیش از ۴۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی گلستان بررسی می شود

به گزارش گلستان 24، حسین زارعی اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ هزار پرونده معاینه سرپایی با موضوعات مختلف در مرکز استان تشکیل، بررسی و پیگیری می شود.

وی اظهارداشت: همچنین سالانه حدود ۴۰ هزار معاینه بالینی در استان گلستان صورت می گیرد و هزار و ۵۰۰ جسد توسط مراجع قضایی به پزشکی قانونی برای معاینه و تعیین علت فوت ارجاع داده می شود.

به گفته وی سال گذشته ۴۷۹ پرونده کمیسیون پزشکی تشکیل شد که ۱۷۷ مورد آن در ارتباط با قصور پزشکی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین قصور پزشکی در استان گلستان مربوط به جراحی و جراحی زنان و دندان پزشکی بوده است.

زارعی اظهارداشت: در سال جاری هزار و ۵۶ پرونده سم شناسی، ۱۲۷ پرونده آسیب شناسی و ۲۱۰ پرونده ژنتیک در استان تشکیل و بررسی شد.

وی تصریح کرد: یک سوم پرونده های محاکم قضایی به لحاظ کارشناسی پزشکی یا پزشکی قانونی ارجاع داده می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: کمبود نیروی انسانی تخصصی چالش اساسی پزشکی قانونی گلستان است که باید با تلاش، رایزنی، برنامه ریزی دقیق و انگیزه های مالی رفع شود.

وی بیان کرد: رغبت نیروهای تخصصی برای ورود به پزشکی قانونی کمرنگ بوده که شاهد آن خالی ماندن ردیف های شغلی پزشکی، بورسیه های در نظر گرفته و استقبال نکردن نیروهای متخصص در این استان است.

وی افزود: سختی کار پزشکی قانونی و کمبود جاذبه های مادی از موارد اصلی استقبال نکردن نیروهای انسانی متخصص در این مجموعه است.

زارعی اظهارداشت: در استان ۷۱ ردیف پزشک وجود دارد ولی فقط ۲۲ نفر پزشک مشغول فعالیت هستند یعنی حدود ۵۰ ردیف خالی و تمایل برای ورود به مجموعه هم کم است.

وی تاکید کرد: پزشکی قانونی در مدیریت بحران سیل، زلزله، آتش سوزی، معدن، حادثه منا و تصادفات به عنوان یکی از ارکان هایی است که نقش ویژه ای ایفا می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار