مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: تبلیغ باید گفتمان ساز و مردمی باشد و همه مردم اعم از کشاورز، بنا، آرایشگر، راننده، طلبه و سرباز احساس مسئولیت کرده، خود را مبلغ و حافظ دستاوردهای انقلاب بدانند.

تبلیغ باید گفتمان ساز و مردمی باشد /تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت الاسلام عباسعلی گرزین ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات، برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات با چهره های نخبه اطلاع رسانی و فهم درست واقعیات، نیازهای جامعه را انتقال و انعکاس می دهد تا مدیران در لحظه حساس تصمیم درست بگیرند.

وی سازمان تبلیغات اسلامی را مهمترین رویش انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر دانست و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ضرورت وجود تبلیغات اسلامی در کشور نسبت به روزهای اوایل افزایش یافته است.

گرزین گفت: تقابل جبهه خیر و شر در دنیا در درجه اول، جنگ شناختی و تبلیغاتی است و همین امر بیانگر اهمیت فعالیت تبلیغات اسلامی در کشور است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه روایتی از نهضت اسلامی گلستان، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و تبلیغ، نشست های تبلیغی و جهادی، گردهمایی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از برنامه های ویژه هفته تبلیغات است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی تلاش کرده که نسبت به تقویت حوزه معیشت مبلغان به ویژه مبلغانی که در روستاها و حاشیه شهرها فعالیت دارند اقدام کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: سازمان تبلیغان اسلامی نگاه ویژه ای به فضای مجازی و رسانه دارد و در این راستا نهضت آموزش و تربیت کادر حرفه ای رسانه در این سازمان شروع شد.

وی افزود: ابزار قدرت جمهوری اسلامی ایران بعد از خدا و رهبری الهی مردم هستند و اگر مردم از حاکمیت جدا شوند نظام در خطر خواهد افتاد.

گرزین بیان کرد:

اصلاح زیر ساختی لازم را  از شورای فرهنگ عمومی استان و مسئولان این شورای به منظور ساماندهی هیئت امنای مساجد خواستار هستیم و   هییت امنای مساجد باید از پراکندگی متولیان خارج شود.

وی گفت:  تا زمانی پراکندگی متولیان امر مسجد و مبلغین عزیز وجود داشته باشد این ضعف ها را شاهد خواهیم بود.

گرزین در رابطه با نقش امامن جمعه هم گفت: ۱۶۲ امام محله در استان گلستان به مردم خدمت رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۱۰ نفر امام محله روستا و ۲۰ نفر امام محله پایگاه‌های اجتماعی هستند که به صورت تخصصی در محلات آسیب پذیر و حاشیه نشین فعالیت دارند.

وی افزود: در طرح دختران حاج قاسم به دنبال تربیت کنشگران انقلابی از بین دختران ۱۸ تا ۲۰ ساله هستیم، در این طرح دختران جامعه با مولفه‌های تربیتی به کنشگران فعال اجتماعی تبدیل می‌شوند و با ارائه طرح و نظرت خود در حل مشکلات و مسائل جامعه نقش آفرینی می‌کنند.

گرزین اجرای طرح دختران بهشت را یکی دیگر از طرح‌های تربیتی تبلیغات اسلامی معرفی کرد و افزود: با اجرای این طرح دختران جامعه در بالا بردن امر حجاب و عفاف در جامعه دخیل می‌شوند زیرا معتقد هستیم هرچقدر حیا و عفاف در جامعه بیشتر شود آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: طرح ایران ۱۴۴۰ یک طرح فرهنگی جامع با حضور اساتید، نخبگان و اندیشمندان است که با محوریت بانوان جامعه خواهد بود و در این طرح از ظرفیت بزرگ بانوان در حل مسائل جامعه استفاده می‌شود به این ترتیب که بانوان شرکت کننده، مسائل و مشکلات جامعه را به همراه پیشنهادات خود، مطرح خواهند کرد و عملاً در مسائل کشور وارد می‌شوند.

وی طرح رفیقانه را به عنوان یکی دیگر از طرح‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی معرفی کرد و افزود: در این طرح از ظرفیت گروه‌های دوستانه نوجوانان استفاده می‌شود و نوجوانان را در مشکلات و مسائل مهم کشور دخیل و نظرات آنها را جویا شده و آنها را برای قبول مسئولیت و وارد شدن به دنیای علمی و عرصه‌های مهم کشور آماده می‌کنیم.

مدیر تبلیغات اسلامی استان از تشکیل قرار گاه عفاف و حجاب در استان خبر دادو گفت: این قرار گاه در استان راه اندازی شده است که سازمان تبلیغات یکی از دستگاه های اجرائی حاضر در این قرار گاه است و مبنا بر آن گذاشته ایم با برنامه های منسجم و به دور از هر گونه فشار روحی و روانی در حوزه مساله حجاب و عفاف در دستگاه های اجرائی نیز ورود داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین ابزارهای فعلی دشمن برای تضعیف نظام ترویج بی بند وباری و بی حجابی در بین مردم و بخصوص جوانان است و ما نیز قرار نیست در اجرای طرح عفاف و حجاب امنیتی برخورد کنیم .

گرزین گفت: از آن دسته از مدیران که در این بخش ترک فعل کرده اند گزارش کار خواسته شده است و سعی داریم با رویکرد تحولی این مهم را پیگیری میکنیم و گفتمان سازی یکی از مهم ترن برنامه های این قرار گاه بخصوص در حوزه بانوان برای ترویج حجاب و عفاف است .

وی در پایان از فعالیت های این سازمان در حوزه پیشگیری از آسیب هاب اجتماعی سخن گفت و افزود: این سازمان 20 پایگاه اجتماعی در محلات آسیب پذیر دارد که در حوزه کاهش آسیب ها، پیشگیری و آموزش فعالیت دارند و در این راه از ظرفیت های مردمی و نخبگان نیز کمک گرفته می شود و امید داریم بتوانیم در این حوزه اقدمات موثر تری را به اجرا درآوریم .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار