سرپرست حوزه های علمیه خواهران کشور :

سرپرست حوزه های علمیه خواهران کشور گفت:دقایق عمر نسل امروز بانوان طلبه امانت و رسالتی در دست حوزه های علمیه است.

دقایق عمر نسل امروز بانوان طلبه امانتی در دست حوزه های علمیه است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل روز یکشنبه در نشست طلاب و استادان استان گلستان در حوزه علمیه الزهرا گرگان اظهار کرد:

با توجه به پیچیدگی زندگی نسل امروز که غیر از نسل گذشتگان است نیازمند شناسایی نیازها و فرصت های موجود بوده تا در جهت پاسخگویی و ترویج فرهنگ اسلامی نقش ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: بانوان حوزه های علمیه به دلیل نقش مهمی که در تعلیم و تربیت افراد جامعه دارند می توانند در نهادینه کردن ارزش های دینی در بین جامعه فرهنگ سازی کنند.

فاضل گفت: استادان حوزه های علمیه در تدریس ها از روش های تلفیقی استفاده کنند تا به خوبی یادگیری موثر شکل بگیرد. 

به گفته وی تعلیم و تربیت دائم در حال تغییر بوده که نیازمند هوشمندی اصحاب این قشر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه نیمی کشور را بانوان تشکیل می دهند به یقین این قشر نقش عظیمی در پرورش و تربیت جامعه اسلامی و انسانی دارند.

سیده نفیسه حسینی واعظ افزود: در زمان حاضر افراد بسیاری از بانوان جامعه مشتاق حضور در حوزه های علمیه بوده که تنها هزاران نفر توفیق حضور پیدا می کنند.

وی اظهارداشت: امروز باید یادگیری علوم قرآنی و اهل بیت (ع) را برای تعالی جامعه انسانی به درستی منتقل کنیم.

وی بیان کرد: حوزه های علمیه از بدو تولد اسلام مشغول خدمات رسانی هستند ولی به یقین پرورش و تربیت گسترده بانوان در تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان گفت: مقدمات مرجعیت علمی پیدا کردن بانوان در جامعه علمی را انقلاب اسلامی فراهم کرده است و امروز در نقاط مختلف استان شاگردان مکتب فاطمی و سربازان امام زمان (ع) مشغول خدمت رسانی به این قشر در جامعه هستند.

حسینی واعظ افزود: استادانی که در شهرهای محروم علوم مختلف را جهادی به قشر بانوان منتقل می کنند و دریچه های متنوعی را برای ترویج فرهنگ اسلامی نشر می دهند بی شک در جهاد تبیین جایگاه ویژه ای دارند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار