سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر197 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 31نفردر آی سی یو و 10 نفر متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

بستری197بیمار کرونایی در گلستان/مشکل ذخیره دارویی نداریم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سعید گل فیروزی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: این تعدا بستری تا ساعت 8صبح روز گذشته 164 نفربودند که 26مورد در بخش ویژه و 9بیمار بدحال متصل به دستگاه بودند و بررسی آمار نشان میدهد که این روند افزایشی بوده است.

وی افزود: از تعداد 15شهرستان، 5شهرستان آبی، یک شهر نارنجی و 8شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

گل فیروزی گفت: تا کنون 95درصد از مردم استان واکسن دوز اول، 85درصد دوز دوم و 40درصد 18سال به بالا و 35درصد 12سال به بالا دوز سوم را تزریق کرده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به شروع پیک هفتم کرونا و افزایش بستری ها تزریق دوز چهارم بخصوص برای بیماران خاص ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: هیچ کمبودی در رابطه با واکسیناسیون در استان نداریم و همه نوع واکسن برای تزریق در مراکز جامع سلامت موجود می باشد.

وی افزود: متاسفانه به رغم وجود واکسن اما هنوز هم بسیاری از مردم از تزریق آن خودداری میکنند.

گل فیروزی افزود: گمیشان، بندر ترکمن و آق قلا از جمله شهرهایی هستند که تمایل بسیار کمی به تزریق واکسن دارند و از همین رو حتی تیم های سیار برای راحتی تزریق واکسن در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با وضعیت خوابگاه های دانشجویی هم گفت:  در بحث خوابگاه های دانشجویی زیر ساخت خوبی نداریم و در تلاش برای ساخت خوابگاه های جدید با ایمنی بالا هستیم.

مدیر کل دارو دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: در زمینه ذخیره دارویی هیچ کمبودی در استان نداریم اما اولویت داروها به نسخه های پزشکی و جراحی ها داده شده است.

کمالی گفت: علت برخی تغییرات در بازار دارو تغییر سیاست های ارزی بود که به افزایش چند قلم دارو منتهی شد که البته این افزایش از جیب بیمار پرداخت نمی شودو به صورت نسخه ای در قالب یارانه به داروخانه ها پرداخت می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار