مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: بیش از ۷۰ درصد موقوفات استان با نیات مذهبی و به خصوص اقامه تعزیه معصومین (ع) و سوگواره اباعبدالله حسین (ع) وقف شده است.

بیش از ۷۰ درصد موقوفات گلستان کارکرد مذهبی دارد

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد روز چهارشنبه در نشست خبری ویژه ماه محرم اظهار کرد: اصحاب وقف و بقاع متبرکه به نشان پر افتخار خدام الحسین (ع) و خادمین و خدمتگزاری در درگاه اهل بیت، قرآن، عترت و به ویژه حضرت اباعبدالله حسین (ع) مزین هستند و این نشان دهنده ارادت مردم استان ولایت مدار و شهیدپرور استان گلستان است.

وی افزود: ریشه تاریخی ارادت مردم ولایتمدار استان بسیار طولانی اما بخش پررنگ آن متعلق به زمان استبداد سیاه رضاخانی است که حکومت پهلوی با مظاهر حجاب، تعزیه داری و نماز جماعت مقابله جدی می کردند.

وی بیان کرد: در آن دوران علما و روحانیون مردم را برای تقویت بنیادهای مذهبی تشویق به تاسیس موقوفات با کارکردهایی از جمله تقویت حوزه های علمیه، اقامه عزای سالار شهیدان، تبیین چرایی قیام سید و سالار شهیدان، بصیرت افزایی و معنویت افزایی می کردند.

حجت الاسلام سلیمانی‌فرد افزود: گرگان خانه های وقفی و بیش از ۱۲۰ نقطه موقوفه مقید دارد که منبر داشته و علما در آن به تبیین قیام حسینی (ع) می پردازند.

وی اظهار داشت: قداست اسلام با شخصیت والای پیامبر اسلام (ص) رقم خورد و بقای دین، سیره و سنت، احیای آرمان های امر به معروف و نهی از منکر، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از مولفه های اصلی قیام امام حسین (ع) بود.

وی بیان کرد: امام سجاد (ع) حضرت زینب (س) به عنوان سفیر دشت کربلا و پیام رسان عاشورا هستند و تاریخ پژواک این بیانات به عنوان چراغ راه همه آزادگان و  مسلمین است که در انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سلامت این راه استمرار و ادامه داشت.

ویژه برنامه های محرم ۱۴۰۱ در بیش از ۷۰ بقعه استان گلستان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: برنامه های ویژه و شاخص محرم امسال از جمله  «سوگواره بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی (ع)» در بیش از ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده  استان اجرا می شود.

حجت الاسلام سلیمانی‌فرد افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف آگاه‌سازی مردم و مجالس عزاداری امام حسین‌(ع)، ترویج، نشر و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: «همایش لبیک یا حسین(ع)» ویژه برنامه آیین استقبال از محرم  در ۱۹ بقعه متبرکه و تعدادی از مساجد و تکایای شاخص استان پیش بینی شده که در عصر روز پنجشنبه ۶ مردادماه برگزار می شود.

وی بیان کرد:  از ویژه برنامه های تدوین شده دیگر همایش احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان در ۱۸ نقطه به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) است و هدف از اجرای آن ولایتمداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه از ویژه برنامه های تدوین شده دیگر است.

حجت الاسلام سلیمانی‌فرد افزود: همایش شیرخوارگان حسینی با هدف رساندن فریاد مظلومیت شیرخوار کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بیگناه، اقامه نماز جماعت به ویژه در عاشورا و تاسوعا در بقاع متبرکه از ویژه برنامه‌های دیگر این نهاد در ماه محرم است.

وی  اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ مبلغ روحانی برای فعالیت‌های مذهبی و تبیین شعائر دینی در ماه محرم امسال  به نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اعزام می شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار