معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن گلستان:

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به آغاز پرداخت ۴۷۱ فقره وام به محرومان استان برای ساخت مسکن گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت مسکن محرومان به این استان اختصاص یافت.

 آغاز پرداخت ۴۷۱ فقره وام به محرومان استان برای ساخت مسکن محرومان

یه گزارش گلستان 24، داوود خسروی اظهار کرد: از این اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به صورت وام قرض الحسنه با سود پنج درصد و پرداخت ۲۰ ساله و بقیه به صورت کمک بلاعوض و یا واگذاری مصالح ساختمانی است.

به گفته وی سهمیه اولیه ساخت مسکن محرومان در گلستان ۵۷۸ واحد بود که به ۶۷۹ واحد افزایش یافت و پیگیری برای افزایش آن به ۸۰۰ واحد ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این طرح برای ساخت هر خانه، علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیارد ریالی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله، ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۱۰ تن سیمان رایگان و ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم میلگرد رایگان نیز پرداخت خواهد شد.

خسروی با اشاره به آغاز پرداخت وام ساخت مسکن به ۴۷۱ متقاضی گفت: از این تعداد، ساخت ۴۱۲ واحد در مرحله پی‌کنی، ۴۰۴ واحد در مرحله فونداسیون، ۱۶۰ واحد در مرحله اجرای اسکلت و ۱۳۳ واحد در مرحله اجرای سقف و دایوار چینی قرار دارد.

پیشتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در راستای تفاهم نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) پس از جذب هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی شامل هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه و بقیه به عنوان کمک بلاعوض ساخته، سه هزار خانه برای محرومان استان ساخت و در اختیار آنان قرار داد.

مطابق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از سال قبل ساخت سه هزار و ۵۰۰ خانه دیگر برای محرومان استان هدفگذاری شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار