مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که همزمان با پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، هزار و ۱۶۰ خانه نوساز در آق‌قلا و گنبدکاووس به بهره‌برداری می‌رسد.

هزار و ۱۶۰ خانه مقاوم در روستاهای گلستان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: از این تعداد، ۷۱۰ خانه نوساز مربوط به گنبدکاووس و بقیه مربوط به آق قلا است که مراسم متمرکز بهره برداری از آن ها در روستاهای کروکلی گنبدکاووس و گوگ‌تپه بخش وشمگیر آق قلا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این تعداد خانه نوساز از پنجم دی سال قبل آغاز شده بود و برای ساخت هر واحد یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: سهمیه امسال مقاوم سازی خانه روستایی استان افزون بر هفت هزار خانه است که تاکنون پنج هزار و ۱۸۸ متقاضی واجد شرایط برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد معرفی شده به بانک های عامل برای دریافت وام تاکنون هزار و ۸۵۳ نفر قسط اول، هزار نفر قسط دوم و ۳۲۳ نفر قسط سوم خود را دریافت کردند.

حسینی پیش بینی کرد: کسانی که قسط سوم تسهیلات ساخت مسکن خود را دریافت کرده اند تا ۲ ماه آینده ساخت خانه خود را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵، گلستان ۱۲۸ هزار خانه روستایی ناایمن داشت که طی چهار سال اخیر و با ساخت خانه های جدید این تعداد به ۹۸ هزار واحد کاهش یافت.

به گفته وی خانه های ناایمن روستایی گلستان اغلب در نوار شمالی قرار دارد که مصالح آن ها بیشتر گلی و خشتی است .

خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گلستان برای ساخت مسکن از  جمله مقاوم سازی در ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی ارایه می شود.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، روستایی بوده و این استان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار