مدیرکل انتقال خون گلستان:

مدیر کل انتقال خون استان گلستان گفت: با بهره برداری از دستگاه کوباس 6 هزار که امروز به بهره برداری رسید دیگر برای تست های نمونه خون نیازمند مازندران و با دیگر استان ها نیستیم .

بهره برداری از دستگاه کوباس جدید در مرکز انتقال خون استان/نیازمند استان های دیگر برای تست خون نیستیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، صبح امروز فاطمه محمدی با حضور فرماندار گرگان در مرکز انتقال خون گلستان ضمن افتتاح و بهره برداری از دستگاه کوباس 6 هزار ، اظهار کرد: با نصب این دستگاه که با اعتبار 10 میلیارد تومانی و از محل سفر مدیر عامل انتقال خون ایران که ماه گذشته به گلستان داشتند خریداری شده است دیگر نیازمند استان ها ی همجوار برای تست خون های اهدایی برای تشخیص جواب ازمایش های هیاتیت B و C  نیستیم.

وی افزود: پیش از نصب و استفاده از این دستگاه، نمونه‌های گرفته شده از بیماران برای تشخیص بیماری‌های مورد نظر به استان همجوار ارسال می‌شد.

محمدی گفت: : این دستگاه تمام اتوماتیک به صورت روزانه در آزمایشگاه انتقال خون استان گلستان آماده به کار بوده و لیست گسترده‌ای از آزمایش‌های تخصصی را با استفاده از تکنولوژی الکتروکمی لومینسانس انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این دستگاه می‌توان آنالیز لیست جامعی از آزمایش‌های هپاتیت (B) و (C)و آزمایشات پنل عفونی و هورمونی را در مراکز بانک خون گلستان انجام داد.

محمدی افزود: جواب‌دهی فوری با حساسیت و تکرارپذیری بالا، برداشت هوشمند نمونه سرم بدون تداخل و آلودگی بین نمونه‌های بیماران و همچنین انجام ۱۸۰ تست در ساعت از ویژگی‌های شاخص این دستگاه است.

مدیر کل انتقال خون استان یکی دیگر از چالش های این مرکز را فقدان سردخانه عنوان کرد و گفت: گلستان تنها استان فاقد سردخانه ذخیره پلاسما است که تلاش می کنیم مکانی را در شرق استان تملک کرده و آن را به سردخانه مورد نظر تبدیل کنیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار