مدیر کل انتقال خون گلستان:

مدیر کل انتقال خون استان گلستان گفت: برای نخستین بار و پس از سال ها نیازمندی به مازندران برای غربالگری خون ، دستگاه کوباس 6 هزار با اعتبار خرید 10 میلیارد تومان در هفته دولت در انتقال خون استان راه اندازی می شود.

افتتاح دستگاه غربالگری کوباس 6هزار برای نخستین بار در استان در هفته دولت/گلستان پیشرو در تولید پلاسمای ضدهاری

به گزارش خبرنگار گلستان 24، فاطمه محمدی صبح امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: با راه اندازی این دستگاه در استان دیگر نیازمند ارسال خون اهدا کنندگان به مازندران و تحمیل هزینه به انتقال خون نیستیم و به راحتی غربالگری در مرکز استان انجام می شود.

وی بیان کرد: این دستگاه امکان انجام غربالگری ۱۸۰ واحد خونی در ساعت را دارد.

وی افزود: در حاضر با اقدامات انجام شده توسط انتقال خون ایران و حمایت های استاندار در بخش های مختلف ذخیره خونی استان از 5 روز به 10 روز رسیده است که توان خون رسانی به مراکز درمانی و بیماران را افزایش داده است.

محمدی گفت: یکی دیگر از اقدامات جدید این مرکز در امر خون رسانی بهتر و سالم تر به بیماران است که که در گذشته فقط برای بیمارن تالاسمی استفاده می شد و در این فرایند استفاده از کیسه های فیلتر دار خون و پلاسما برای بیماران خاص و جراحی های قلب برای نخستین بار اجرائی شده است که مانع از آلودگی خونی برای بیماران می شود.

وی اظهار کرد:  استفاده از پلاکت آفرزیس با دستگاه جدید در دولت سیزدهم  اما با استفاده از آن از هر اهدا کننده به جای یک واحد پلاکت 5 واحد پلاکت دریافت می شود و نیاز استان را به راحتی در این بخش تامین می کند.

محمدی بیان کرد: تا کنون توانسته ایم صد در صد نیاز بیمارستان های استان را تامین کنیم.

وی افزود: از محدود استان هایی هستیم که پلاسمای ضد هاری تولید میکنیم که این توفیق بسیار مهمی در جهت توسعه استان است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار