رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های کشور :

رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های کشور گفت: سهم دانشگاه‌های ایران از تولید علم در جهان یک دهم درصد بود اما در سال‌های اخیر و با افزایش گرایش دانشگاه‌ها به رشد و پیشرفت تکنولوژی مبتنی بر دانش بومی این سهم با ۲۰ برابر افزایش به حدود ۲ درصد رسید.

سهم دانشگاه‌های ایران از تولید علم دنیا به حدود ۲ درصد رسید

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان اظهار کرد: رشد علم و پیشرفت دانشگاه‌ها و افزایش سهم تولید علم باعث شده تا ایران در حوزه نانو جزو پنج کشور برتر دنیا باشد.

وی خاطرنشان کرد: رشد و پیشرفت و دست یافتن به رتبه‌های برتر جهانی محدود به حوزه نانو نیست و در علوم دیگر از جمله پزشکی، هسته‌ای و مسائل مشابه ایران به پیشرفت‌های چشمگیر و روزافزونی برسد.

وی بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی پزشک از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم و حتی در حوزه دفاعی وضع خوبی نداشتیم اما علاوه بر تربیت هزاران پزشک در شاخه‌های تخصصی، دانش ما در خدمت صنایع دفاعی است و به یکی از قدرت‌های برتر دنیا تبدیل شدیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: همچنان که دانشگاه‌ها در تولید علم و دانش با تکیه بر بومی بودن دستاوردها توفیقات خوبی داشتند، باید تلاش شود تا اسلامی شدن دانشگاه نیز در دستور کار و برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه یک محصول غربی است و آنان با ورود این کالا به کشور می‌خواستند تا خروجی آن به نفع خودشان باشد اما چون ورودی‌های این مکان، مبنای دینی داشت، آنان به نتیجه دلخواه نرسیدند و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی نهادهای وارداتی آنها منحل و نهادهای دیگر اسلامی ایرانی تشکیل شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: نهادهای اسلامی ایرانی باعث ایجاد انقلاب فرهنگی شدند، اما هنوز آنطور که باید و شاید تحول قاطع و شناخت از تحول علمی در دانشگاه‌ها صورت نگرفته و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب نیز سال قبل ماندن مساله اسلامی شدن دانشگاه‌ها را ناشی از همین مساله دانستند.

رستمی اضافه کرد: دشمن دیگر به دنبال خروجی دانشگاه‌ها برای رسیدن به اهدافش نیست، بلکه نیروهای متفکر و دانشمندان و نخبگان را هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده و سعی و تلاش دارد تا آنان را به سوی خود بکشاند.

وی افزود: ما قائل به واژه و مفهوم مهاجرت نخبگان نیستیم، زیرا هجرت یک اقدام ارزشی در قرآن و حرکت از سمت تاریکی به سوی نور است، اما این رفتن نخبگان در واقع غارت برای خالی کردن کشور از نخبگان و دانشمندان است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: دانشگاه‌ها باید موفقیت خود را به گوش جامعه برسانند و همت کنند تا این مسیر همچنان ادامه یابد، زیرا دانشگاه دارای ظرفیت و استعداد بیشماری است و اراده خداوند بر انجام کارهای بزرگ تحقق یافته است.

وی در ادامه از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنعلی مازندرانی در ریاست دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان تقدیر کرد و گفت: وی فردی انگیزه‌بخش و انقلابی بود و در مسیر آرمان‌های انقلاب مستحکم ایستاده و همگان او را به عنوان یک پرچمدار تمام عیار تفکر انقلابی و حسینی می‌شناسند.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم در این مراسم گفت: حجت‌الاسلام مازندرانی آرامش دهنده برای جامعه دانشگاهی بوده و حجت‌الاسلام سیدرضا طاهری نیز نیرویی شریف، متدین و انقلابی است.

شعبان شتایی‌جویباری افزود: حجت‌الاسلام طاهری یاری دهنده دانشگاهیان است و این منصب، جایگاهی ارزشمند و مسوولیتی پر از معنویت است.

رییس پیشین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان گفت: در رکاب رهبر معظم انقلاب اسلامی بودن به مدت ۳۰ افتخار بزرگی برای من در این مسوولیت بود و آرزو دارم این مسیر ادامه یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنعلی مازندرانی اظهارداشت: با همراهی و همکاری دلسوزان و نیروهای مخلص در نهاد، کمیته‌های مختلف را در نهاد استانی برای تسریع در امور دانشجویان راه‌اندازی کردیم، اما احساس می‌کنم نتوانستیم آنطور که باید و شاید، خدمت کنیم، زیرا دانشگاه بهترین فضا برای خدمت کردن است.

رییس جدید استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان هم گفت: حرکت عظیم انقلابی که در دانشگاه‌ها آغاز شده، به تنهایی مقدور نبود و در این مسیر مسوولان دیگر به خوبی همراهی و همکاری کردند.

حجت‌الاسلام سیدرضا طاهری افزود: باید میدان را در همین مسیر برای حضور اساتید و دانشجویان باز بگذاریم تا معنویت در دل دانشگاه‌ها جاری شود.

وی تاکید کرد: برای انجام کارهای بزرگ در دانشگاه‌ها نیازمند همراهی و همکاری مدیران، اساتید و دانشجویان هستیم.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنعلی مازندرانی به پاس ۳۰ سال حضور و خدمت در نهاد تجلیل و از حجت‌الاسلام سیدرضا طاهری به عنوان رییس جدید استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان معرفی شد.

در این مراسم سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، غلامرضا منتظری و رمضانعلی سنگدوینی (نمایندگان مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی)، جمعی از روسای دانشگاه‌های استان و مسوولین دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های مختلف گلستان حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار