رییس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای باند کارچاق‌کن سازمان یافته که با ادعای نفوذ در یکی از مراجع قضایی کشور، میلیاردی از افرادی قربانی پول می‌گرفتند، شناسایی شدند.

باند کارچاق کن سازمان یافته در گلستان شناسایی شد

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهارداشت: اعضای این باند با پرسه در محوطه دادگستری‌های استان، طرفین پرونده‌های مهم را از طریق رابطانی که در استان‌ها داشتند، شناسایی و اعتماد آنان را جلب می‌کردند و سپس ادعا می‌کردند در دستگاه قضایی و سایر نهادهای حاکمیتی نفوذ دارند و می‌توانند رای پرونده را در مراجع قضایی تغییر دهند و فقط در یک پرونده، درخواست ۲ میلیارد تومان کرده بودند.

وی افزود: اعضای اصلی این باند که ۶ نفر هستند، زمانی لو رفتند که کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان به پرسه‌های یک نفر در محوطه دادگستری شهرستان بندرترکمن مشکوک شدند و در بررسی‌ها مشخص شد این افراد از اعضای باند سازمان یافته‌ای هستند که دامنه فعالیت‌های آنان در استان‌های گلستان و مازندران گسترده است.

رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: با رصد اطلاعاتی کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، ۲ نفر از اعضای این باند پس از دریافت ۷۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت برای یک پرونده، دستگیر شدند.

آسیابی اشاره به شناسایی رد پای این افراد در چند پرونده دیگر، گفت: تحقیقات ادامه دارد و تاکنون ۲ عضو این باند دستگیر شده اند و چهار عضو اصلی دیگر این باند هم شناسایی شده‌اند و تحت تعقیب هستند.

وی افزود: این مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی، پس از دریافت پول از افراد، فرار می‌کردند و  اصحاب پرونده زمانی می‌فهمیدند سرشان کلاه رفته است که نه تنها تغییری در روند پرونده ایجاد نشده بلکه پولشان را نیز از دست دادند.

وی گفت: همه توان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان را برای شناسایی و برخورد با کارچاق کن‌ها و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی متمرکز کرده ایم به هم استانی‌ها توصیه می‌شود پرونده خود را از مسیرهای قانونی دنبال کنند و در صورت مواجهه با افرادی که ادعای حل و فصل پرونده آنان را، از مسیرهای غیرقانونی دارند، فریب نخورند.

رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: مردم استان می‌توانند با گزارش سوء جریان‌های مالی و متخلفان در دادگستری و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه به سامانه پیامکی ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ ، به دادگستری گلستان در مبازره با فساد، کمک کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار