سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان:

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان گفت: در خانه‌های فرهنگ یک سری اهداف کلی و یک سری برنامه‌ها و اهداف ماهیانه داریم که رویکرد همه فرهنگی و مناسبتی است و چند موضوع را در خانه‌های فرهنگ اجرایی می‌کنیم.

رویکرد همه خانه های فرهنگ گرگان فرهنگی و مناسبتی است

به گزارش گلستان 24، کریم علمی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و عالی‌ترین اهداف این سازمان گسترش عدالت اجتماعی و ایجاد شور و نشاط در محلات مختلف این شهر است.

وی افزود: این هدف عالیه با رویکرد توجه به مناطق و محلات حاشیه‌ای و کم‌برخوردار در سازمان در حال اجراست، اما این سازمان نه متولی فرهنگ و نه متولی ورزش است.

وی بیان کرد: در راستای همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های متولی فضاها و امکانات ایجاد شده در شهر از سوی شهرداری را در اختیار قرار می‌دهیم تا مردم از این ظرفیت‌ها بهره لازم را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر گرگان، ۲۳ ایستگاه ورزش صبحگاهی پیش‌بینی شده که هر روز صبح از ساعت هفت تا هشتت، مربیان ورزش در پارک‌ها مستقر بوده و با مراجعه کنندگان ورزش صبحگاهی انجام می‌دهند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گرگان گفت: همچنین برای سالمندان نیز سالن ورزشی علیمحمدی در نظر گرفته تا آنان نیز بتوانند از وجود فضایی برای ورزش استفاده کنند و در کنار ورزش نیز اردوهای تفریحی به تناسب در نظر گرفته شده تا امید در دل آنان ایجاد شود.

علمی یادآور شد: همچنین یکی دیگر از اهداف سالن ورزشی برای معلولین این است که آنان با توجه به موضوعات مختلفی که در کنار خانواده با آن مواجه هستند، حس اعتماد و آرامش در جامعه داشته باشند.

وی افزود: در راستای توسعه فرهنگی، ۱۴ خانه فرهنگ در سطح شهر با مدیریت بخش خصوصی و نظارت شهرداری ایجاد شده تا مردم بتوانند از فضاها و برنامه‌های ایجاد شده در این مکان‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از کارهای خانه‌های فرهنگ، تربیتی، هنری، تقویتی و فرهنگی است و زمانی که خانواده‌ای به خانه‌های فرهنگ مراجعه می‌کند تا فرزندش از برنامه‌های این اماکن بهره ببرد، با وجود کلاس‌ها و برنامه‌های دیگر همچون گل‌بافی، خیاطی و هنرهای دیگر، خود مشتاق و علاقمند می‌شود تا از این ظرفیت برای خود در کنار فرزندش استفاده کند.

علمی ادامه داد: مهارت‌آموزی یکی از برنامه‌هایی است که در خانه‌های فرهنگ اجرا می‌شود و با توجه به اینکه مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، با فراگیری این مهارت‌ها می‌توانند برای خود اشتغال و درآمد ایجاد کنند و از سوی دیگر ما نیز برای آنان فضا و بازار عرضه و فروش را هم ایجاد و برقرار می‌کنیم که این اقدامات در راستای امضا تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی یادآور شد: یکی از موضوعات دیگر در خانه‌های فرهنگ، انجام برنامه‌های مختلف همراه با شور، شادی و نشاط برای کودکان کار است که براساس برنامه‌ریزی با دادگستری برنامه‌های متنوعی برای آنان انجام شد.

وی افزود: همچنین برنامه دیگر این سازمان، آموزش شهروندی و فرهنگ حمل و نقل و ترافیک است که برای این کار اقدام به ایجاد پارک ترافیک در شهرک مولوی گرگان کردیم که در این مسیر نیاز است، دستگاه‌های دیگر نیز مشارکت و همکاری در امور فرهنگی داشته باشند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان گفت: یکی دیگر از مسائلی که در خانه‌های فرهنگ پیگیری می‌کنیم، مساله اطلاع‌رسانی است و حضور اقوام و گروهای مختلف است که تلاش داریم همه مردم گرگان از هر قوم و قبیله‌ای و با هر فرهنگ و آئینی در کنار هم باشند تا وحدت و همدلی که این روزها دشمنان در پی برهم زدن آن هستند، ایجاد شود.

علمی بیان کرد: برای این کار شورای فرهنگی محلات را مشتکل از بسیج، امام جماعت و ظرفیت‌های موجود در محلات ایجاد و برقرار کردیم و در جلسات مختلف موضوعات فرهنگی و اجتماعی محلات به بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری و اجرای برنامه گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: البته در مدت ۲ سال کرونا برنامه‌های ما زیاد نمایان نبود، زیرا قبل از آن برنامه‌های مختلف شادمانه و پیاده‌روی‌های خانوادگی مختلف برگزار می‌کردیم، بطوری که این جشن‌های خیابانی در قالب ۱۱ برنامه به صورت زنده برای مردم از سیمای مرکز استان پخش شد.

وی اضافه کرد: این ظرفیت در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان وجود دارد که اگر در محلاتی امکانات و ظرفیت‌های لازم برای ایجاد خانه‌های فرهنگ باشد، در تاسیس و راه‌اندازی آنها، همکاری و مشارکت داشته باشیم که البته معتقدیم خانه‌های فرهنگ باید براساس یک الگوی واحد تعریف شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان تصریح کرد: البته برنامه‌های خانه‌های فرهنگ براساس نیازهای محلات برنامه‌ریزی می‌شود و در واقع برنامه‌های ما در خانه‌های فرهنگ محله‌محور خواهد بود.

علمی ادامه داد: انتظاری که امروز از مسوولان فرهنگی و متولیان می‌رود این است که به صورت جزیره‌ای عمل نکنند و همه در کنار هم یک کار شاخص و ماندگار فاخر همچون اجرای سرود «سلام فرمانده» انجام دهند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها باید امیدبخشی ایجاد کند و در اجرای آن جهاد تبیین که مَدنظر رهبر معظم انقلاب است، شفاف و روشن باشد، ما نیز قبول داریم که مشکلات در کشور به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت داریم، اما این مشکلات مختص ایران تنها است و بسیاری از کشورهای دیگر با آن مواجه هستند، اما نباید از یاد ببریم که برای اقتداری که امروز دشمن نمی‌تواند آن را ببیند، خون هزاران شهید ریخته شده و ما امنیت و آرامشی که در کشور است را مدیون این خون‌ها هستیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار