معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گلستان:

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان گلستان از تبدیل گلستان به نخستین مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری از سرطان پستان خبر داد.

گلستان نخستین مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری از سرطان پستان می‌شود

به گزارش گلستان 24، دکتر محسن قلی‌پور با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان با محوریت سرطان پستان در گلستان، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که استان گلستان گرفتار آن بود و جهاددانشگاهی استان در راستای شناسایی آن گام برداشت در حوزه سرطان پستان بود.

وی با اشاره به روند رو به رشد سرطان پستان در جامعه روستایی و شهری، افزود: آمارها نشان می‌دهد شیوع سرطان پستان در گلستان در سال ۲۰۰۴ از بین مجموع سرطان‌ها ۷.۷ درصد بوده که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۱۳.۲ درصد افزایش پیدا کرده و بر اساس پیش‌بینی‌ها این میزان تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۱۵.۸ درصد افزایش می‌یابد، متأسفانه سرطان پستان در شیوع نسبت به سایر سرطان‌ها پیشتاز است.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه شیوع سرطان پستان در استان گلستان ۳۵.۸ درصد در هر ۱۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

قلی پور تأکید کرد: پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی به‌عنوان متولی ایجاد شبکه ملی تشخیص، غربالگری و درمان سرطان پستان انتخاب شده و مجلس شورای اسلامی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پژوهشکده اختصاص داده و مقرر شد این پژوهشکده این طرح را در ۱۱ استان کشور اجرایی کند.

وی اضافه کرد: پس از تشریح وضعیت گلستان از لحاظ شیوع سرطان پستان برای جهاددانشگاهی و به همت و تلاش مسئولان استانی به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان، گلستان نیز جزو ۱۱ استان کشور برای اجرای طرح تشخیص، غربالگری و درمان سرطان پستان قرار گرفت و در این راستا نشست های خوبی با دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار کردیم و در نتیجه رایزنی‌ها و حمایت‌های این دانشگاه، جهاددانشگاهی واحد گلستان در زمره سه مرکز استانی نخست «شبکه ملی پیشگیری از سرطان» قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان به پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا به با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان تجهیز می‌شود.

قلی پور با اشاره به اینکه ورود جهاددانشگاهی گلستان در حوزه تشخیص و درمان سرطان پستان اتفاق بزرگی برای گلستان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: رئیس پژوهشکده سرطان معتمد به ما اعلام کردند که با افتتاح نخستین مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های واگیردار و سرطان، استان گلستان در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های حاصل‌شده در این بخش نتیجه هم‌افزایی و مشارکت مسئولان استانی و همراهی آنها با جهاددانشگاهی گلستان بوده است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم در دو ماه آینده مجوز بهره‌برداری نخستین مرکز تشخیص، غربالگری و درمان سرطان‌ها با محوریت سرطان پستان در استان گلستان را اخذ کنیم و براساس برنامه‌ریزی انجام شده این مرکز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان گلستان به اثر راه‌اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان با محوریت سرطان پستان در کاهش هزینه‌ها اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این مرکز و تشخیص به‌موقع بیماری، می‌توان بخشی از بار هزینه‌ای را از دوش خانوار و دولت برداشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار