نایب رییس هیات امنا موسسه کشوری مهدقرآن

نایب رییس هیات امنا موسسه کشوری مهدقرآن گفت: مهدقرآن در ۳۰ سال گذشته، سالانه ۱۳۰ نفر حافظ قرآن تحویل داده و امسال هم ۸۰ نفر به مرحله نهایی یافتند و اختلاف تعداد حافظان امسال با سال‌های گذشته به این دلیل است که مهدقرآنی به تنهایی نمی‌تواند امکانات لازم را برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن ایجاد کند.

مهدقرآنی نمی‌تواند به تنهایی امکانات تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را ایجاد کند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تفسیر و تجلیل از حافظان کل عضو موسسه مهد قرآن از سراسر کشور در گرگان اظهار کرد: حافظان قرآن، باید بدانند که در حفاظت قرآن قرار دارند.

منوچهر متکی اظهارداشت: در شرایطی که هجمه‌های سنگین به کشور وارد شده، یکی از راه‌های مقابله با آن مصون‌سازی قرآن است که این کار، وابسته به درست فهمی، درک صحیح، سلامت قرآنی است.

وی تاکید کرد: نیاز داریم تا کسانی که در حوزه‌های سلامت، مدرسه‌سازی، ایتام و سایر موارد در امور خیریه پیشقدم هستند، در این بخش برای حفظ بچه‌های ما و تربیت حافظان قرآن وقت بگذارند و حتی می‌توانند هر یک هزینه‌های تربیت یک یا چند حافظ قرآن را بپردازند.

متکی افزود: آموزش و پرورش هم به دلیل در اختیار داشتن دانش‌آموزان می‌تواند حفظ قرآن را به عنوان یک درس، در برنامه‌های خود قرار دهد تا مساله تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن محقق گردد.

وی ادامه داد: صدا و سیما هم می‌تواند در تشویق و ترغیب خیرین و فرهنگ‌سازی حضورشان در حوزه قرآنی، تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار