مدیر حوزه علمیه گلستان گفت: ۷۲ مبلغ در آموزش و پرورش گلستان مشغول به فعالیت هستند.

۷۲ مبلغ در آموزش و پرورش گلستان مشغول به فعالیت هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام مصطفی ملکی، ظهر شنبه در نشست خبری چله انقلاب اظهار کرد: نظام آموزشی بلندمدت، نظام آموزشی سفیران هدایت، نظام آموزشی کاربردی کوتاه مدت، نیمه حضوری، نظام آموزش مجازی در حال اجرا است.

وی افزود: نشست علمی، برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی در خارج و داخل کشور، برگزاری ۱۰ دوره جشنواره علامه حلی، بیش از ۶۰۰ نرم افزار تسهیل کننده پژوهش در حوزه علمیه اجرا شده است.

ملکی با بیان این که به روزکردن حوزه ها و انقلابی کردن حوزه ها به روی دوش ما است، از وجود سه مرکز آموزش عالی حوزوی در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: تقاضا برای روحانی از طرف دستگاه ها و روستاها و شهرها بالا است اما با کمبود روحانی روبرو هستیم.

ملکی گفت: یکی از اقدامات ما سند چشم انداز کار ویژه روحانیت است که به دلیل این که تهیه آمار مشکل است این کار به کندی صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه گلستان افزود: ۲۱ مدرسه علمیه برادران داریم در حالی که قبل از انقلاب تنها دو مدرسه وجود داشت.

ملکی گفت: هزار و ۴۰۰ طلبه مرد در حال حاضر در ۲۱ مدرسه در سطح یک، دو و سه و مراکز تخصصی و آموزش غیرحضوری مشغول به تحصیل هستند.

وی از وجود ۱۰۰ مدرس و استاد حکم دار در استان خبر داد و افزود: اخذ مجوز سطح دو برای پنج مدرسه، اخذ مجوز سطح سه برای سه مدرسه صورت گرفته است.

ملکی ادامه داد: اجرای پنج اردوی علمی آموزشی تابستانه برای تمام استان ها در گلستان داشتیم و جذب اساتید زبان عربی، معرفی به قم برای اخذ مجوز تدریس، برگزاری ۱۱ آزمون استادی و آزمون شفاهی در استان، برگزاری چهار دوره مسابقات استانی، راه اندازی دفتر قرآن و عترت در مدارس از دیگر کارهای ما بوده است.

وی گفت: دوره میثاق طلبگی برای ورودی های حوزه داریم تا با محتوای برنامه های حوزه آشنا شوند.

ملکی با بیان این که حدود ۷۲ مبلغ از خواهر و برادر در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند،  تصریح کرد: پنج ساختمان جدید در استان ساخته شده و مواردی که لازم بوده هم تجهیز شده است.

وی گفت: برگزاری نشست بصیرتی با موضوعات شاخصه های طلبه انقلابی، همایش دختران آسمانی، همایش یاقوت های بهشت، ویژه مقطع راهنمایی، همایش طلایه داران تبلیغ در ۴۰ سال بصیریت عاشورایی، همایش نقش علما و اندیشمندان در وحدت اسلامی، اجلاسیه نماز، همایش وحدت حوزه و دانشگاه، برگزاری نشست های بصیرتی از جمله برنامه های در خصوص چهلمین سالگرد انقلاب بوده است.

ملکی اظهار کرد: ۱۳ مدرسه علمی خواهر، دو هزار و ۹۵۲ در حال تحصیل هستند؛  ۱۰۸ مدرسه اهل سنت وجود دارد که دو هزار و ۴۵۰ در حال تحصیل هستند.

وی با بیان این که ۶۷ طلبه خواهر و ۳۵۱ برادر در جامعه المصطفی تحصیل می کنند از وجود ۹۰۰ مسجد در گلستان خبر داد و گفت که فقط ۳۸۰ مسجد روحانی دارند.


انتهای پیام /م

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار