مدیرکل بهزیستی گلستان:

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: براساس اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در خصوص مناسب‌سازی خیابان‌ها و اماکن مختلف شهری، این مناسب‌سازی در دولت سیزدهم بهتر و ایده‌آل‌تر شده است.

روند مناسب‌سازی شهری برای معلولین بهتر شده است

به گزارش گلستان 24، عارف کیانی اظهار کرد: امروز همه آحاد جامعه باید بپذیریند که دیگر معلولیت، محدویت نیست و چه بسا افرادی که دارای معلولیت هستند، توانایی‌هایی داشته باشند که از یک فرد معلومی‌ بالاتر و بهتر باشد.

وی بیان کرد: رییس کارگروه مناسب‌سازی معابر و امکان استان، استاندار و در شهرستان‌ها، فرمانداران هستند که انتظار داریم دستگاه‌های دیگر با مجموعه‌های مربوطه در این مسیر و در راستایی مناسب‌سازی به عنوان حق طبیعی یک شهروند معمولی یا یک شهروند معلول، همکاری و تعامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از شهرداران و سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان انتظار داریم که در همه شهرهای در صدور پروانه‌های ساختمانی بخش دولتی یا خصوصی به خصوص بانک‌ها به مبحث مناسب‌سازی به ویژه برای معلولین توجه جدی داشته باشند.

متاسفانه برخی بانک‌ها در استان گلستان هنور مناسب‌سازی برای معلولین نشده‌اند

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: متاسفانه در استان، بانک‌هایی داریم که مناسب‌سازی نشدند و حتی مجتمع‌های خدماتی وجود دارد که نه تنها مناسب‌سازی نشده، بلکه حتی یک آسانسور یا مسیر ساده هم ندارند.

کیانی ادامه داد: اگر دستگاه‌های مربوطه به حوزه نظارت و ساخت و ساز ساختمانی، موارد مورد نظر را در مجوز دادن لحاظ کنند تا مددجویان ما یک دسترسی ساده، آسان‌تر و سهل‌تر داشته باشند.

وی اضافه کرد: اداره کل بهزیستی به صورت فصلی کار مناسب‌سازی را انجام می‌دهد و از سوی دیگر ما به همراه همکارانمان در معاونت عمرانی استانداری، به صورت میدانی بازدیدهایی از پمپ بنزین‌ها، مجتمع‌های رفاهی و حتی خدماتی، بانک‌ها و سایر بخش‌ها رصدهایی داریم و حتی مجتمع‌های در حال ساخت را پیگیری می‌کنیم تا مناسب‌سازی‌ها انجام شود.

به گفته کیانی البته نگاه به افراد دارای معلولیت در جامعه نیاز به کار فرهنگی داشته و محرومیت‌های این گروه هم بیش از آنکه نتیجه معلولیت باشد زاییده نگاه جامعه به توانمندی این افراد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار