جشنواره فرهنگی - هنری «ایران، جوان بمان» با موضوع تشویق زوج‌های جوان به فرزندآوری در استان گلستان برگزار می‌شود.

فراخوان جشنواره‌ی فرهنگی هنری "ایران جوان بمان" اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴، دکتر سعید گلفیروزی ریاست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان در نشست خبری فراخوان جشنواره‌ی فرهنگی هنری "ایران جوان بمان" اظهار داشت: تقریبا بحرانی که کشور در رابطه با بحث پیری با آن مواجه است و این مسئله که جمعیت رو به کم شدن است این خطر احساس می‌شود که در بیست سال آینده جمعیت کشور رو به پیری رفته و جامعه دچار نقصان بسیاری می‌شود.

وی افزود: از این رو فرهنگ سازی و توجه مردم به این موضوع مهم تصمیم گرفتیم جشنواره‌ای فرهنگی هنری را با این مضمون در استان گلستان برپا کنیم که ۹ هدف را در رأس کار خود قرار دادیم.

دکتر گلفیروزی با اشاره به اهداف و محورهای مورد موضوع جشنواره تصریح کرد:

نقد کاهش جمعیت، آثار طلاق در جامعه، مهاجرت و آثار جمعیتی آن، سقط و آثار روحی وجسمی آن ، پیری جمعیت و آثار آن در جامعه، ترویج الگوی سبک اسلامی و ایرانی، ترویج الگوی ازدواج آسان و به‌ هنگام و پایدار، ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و اهمیت فرزندآوری، نگاه غرب به مسئله جمعیت در کشورهای اسلامی از اهداف جشنواره‌ی فرهنگی و هنری ایران جوان بمان است.

وی با اشاره به بخش‌های مسابقه‌ی این جشنواره گفت: این جشنواره شامل ۳ بخش تجسمی، ادبی و رسانه و تصویری است که علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در این ۳ بخش در قالب ۹ عنوان ارسال کنند.

دکتر گلفیروزی تصریح کرد: این ۹ عنوان شامل: نقاشی، کلیپ، عکس، انیمیشن، موشن گرافیک، پوستر و طراحی گرافیک، کاریکاتور، داستان کوتاه، فیلم نامه و نمایشنامه، شعر، ادبیات، جملات کوتاه و تأثیر گذار، خانواده الگو، برداشت آزاد و ایده ها و نظرات کاربردی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به جوایز این جشنواره افزود: ۵ سکه بهارآزادی، ۳۰ جایزه نقدی سه میلیون تومانی، دو میلیون تومانی و یک میلیون تومانی از جمله جوایزی است که در روز اختتامیه ۱۳ اسفندماه همزمان با روز جوان به همراه تندیس و لوح ویژه جشنواره به نفرات برتر و برگزیده اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار از ۲۰ آذرماه تا ۲۲ بهمن ماه خواهد بود و علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.zendegiejavan.ir مراجعه نموده و آثار خود را به شماره ۰۹۳۶۱۰۰۱۳۵۵ در پیام رسان های ( سروش، ایتا، آی گپ، تلگرام، بله، روبیکا و واتس‌ آپ) ارسال نمایند.

ارسال نظر

آخرین اخبار