رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: جذب نیروهای روزمزد دانشگاه علوم پزشکی گلستان منتظر موافقت و تصویب هیات امنای وزارتخانه است و در صورت تصویب، حقوق این نیروها از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی استان تامین خواهد شد .

 جذب نیروهای روزمزد دانشگاه علوم پزشکی گلستان منتظر موافقت هیات امنا است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سعید گل‌فیروزی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع جوانی جمعیت اظهار کرد: اجرای آزمایشی طرح حمایت از بیماران دیالیز در استان عملیاتی شده و بر مبنای آن از ظرفیت بخش خصوصی با پرداخت تعرفه دولتی برای درمان بیماران دیالیز استفاده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی شهر گنبدکاووس گفت: با تامین زمین برای ساخت این مرکز درمانی ، مشکل ساخت آن هم درآینده نزدیک حل خواهد شد.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت گلستان از متوسط کشوری بالاتر است ولی توازن شهرستانی در استان برقرار نیست که با برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پنج سال آینده توازن رشد جمعیت در شهرستان‌های استان ایجاد خواهد شد.

گل فیروزی ادامه داد: تاکنون سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه راه‌اندازی مرکز ناباوری در گلستان از سوی بخش خصوصی انجام نشده در حالی که استان مجاور شاهد مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی چند مرکز ناباروری است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیگیر تجهیز و تامین نیروی انسانی مرکز دولتی ناباروری نهال استان است و طبق برنامه قرار است ۲ پزشک فوق تخصص نازایی به همراه کارشناسان در این مرکز مستقر شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در استان گفت: این طرح فرصت خوبی برای کاهش دغدغه حرکت کشور به سمت سالمندی جمعیت است.

وی از فعالان رسانه ای گلستان خواست این دانشگاه را در حوزه جوانی جمعیت با فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین همراهی کنند.

گل فیروزی افزود: گسترش حمایت‌های این بخش به عنوان یک ضرورت برای تسهیل فرزندآوری و درمان ناباروری به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز دارد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار