رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان؛ وضعیت بیمارستان طالقانی شهرستان گرگان را اسفناک ارزیابی کرد و گفت: این بیمارستان بدترین وضعیت را از لحاظ فضای فیزیکی دارد.

بیمارستان طالقانی بدترین فضای فیزیکی را دارد/ هیچ بیمارستان خصوصی در گلستان بخش اطفال ندارد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عبدالرضا فاضل شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سلامت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان طالقانی با معضلات زیادی مواجه است با تلاش‌هایی که در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفت و بازدیدهایی که از سطح وزارتخانه برای بازدید از بیمارستان طالقانی انجام شد اکنون پذیرفتند که بیمارستان طالقانی بدترین فضای فیزیکی را دارد.

وی در خصوص رفتار نامناسب برخی پرستاران و پرسنل بیمارستان طالقانی شهرستان گرگان با بیماران و همراه بیماران تصریح کرد: فضای فیزیکی نامناسب معمولا در نحوه رفتار و برخورد موثر است، بیمارستان طالقانی 158 تختخوابی است این بیمارستان سال قبل 70 تخت داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: بیمارستان 320 تختخوابی آیت‌الله طاهری در منطقه شصت‌کلاته گرگان با افزایش تخت به 600 عدد برخی از مشکلات بیماران در بخش اطفال را حل خواهد کرد 250 تخت مربوط به بخش اطفال است.

فاضل با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در کوتاه مدت مورد بی مهری قرار گرفته است، بیان کرد: هیچ بیمارستان خصوصی در استان گلستان تخت اطفال ندارند حتی بیمارستان تامین اجتماعی نیز تخت ویژه برای اطفال ندارند.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان گلستان خواست تا به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند و گفت: بیمارستان طالقانی مشکلات متعددی دارد در راستای برطرف شدن مشکلات بهداشتی این بیمارستان تعاملاتی با شهرداری و محیط زیست انجام دادیم که در سایه تعامل برطرف می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص مراکز غربالگری سرطان بیان کرد: بعد از اینکه سرطان به مرحله درمان برسد باید مراکز تیپ یک داشته باشیم سه مجوز در این راستا به استان گلستان دادند که دو مجور برای شهرستان گرگان و یک مجوز برای شهرستان گنبدکاووس اخذ شد.

فاضل گفت: مراکز سطح دو سرطان شامل شیمی درمانی و رادیوتراپی به شکل کوچک در بیمارستان پنج آذر گرگان به بیماران سرطانی خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در سال 1397 این است که دستگاه‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی را در استان افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به 15 پروژه بهداشتی دانشگاه در سال‌های 1394 الی 1396 اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌های بهداشتی 204 میلیارد تومان است و پیش‌بینی زمان بهره‌برداری این پروژه‌ها سال 1397 خواهد بود.

فاضل با اشاره به اینکه 15 پروژه بهداشتی در مساحتی بالغ بر 17 هزار مترمربع بنا خواهد شد، گفت: این تعداد پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار