شاید برای این سوال جواب صد در صد قاطعانه ای وجود نداشته باشد؛ اما اگر می خواهید لا اقل متر و معیاری برای سنجش ارزش گوشی کار کرده ی خود در اختیار داشته باشید، می توانید از اپلیکیشن Swappa Price استفاده کنید.

گوشی دست دوم من چقدر می ارزد؟

به گزارش گلستان 24، شاید شما هم جزو افراد گوشی بازی باشید که مدام به دنبال تعویض گوشی تلفن شان هستند و به محض آمدن مدل های جدید به بازار، آب از لب و لوچه شان آویزان می شود! در این صورت احتمالاً کم و بیش با خریداران تلفن دست دوم تان در کلنجار هستید و هی چپ و راست کلاه سرتان می رود. "ای بابا! این گوشی که خیلی حالش خرابه. دویست بیشتر نمی ارزه داداش!" این جمله ای است که احتمالاً آن را زیاد از زبان خریداران تلفن دست دوم تان شنیده اید و در ذهن خود با این سوال مواجه شده اید که آیا قیمت گوشی شما واقعاً در همین حد است؟ شاید برای این سوال جواب صد در صد قاطعانه ای وجود نداشته باشد؛ اما اگر می خواهید لا اقل متر و معیاری برای سنجش ارزش گوشی کار کرده ی خود در اختیار داشته باشید، می توانید از اپلیکیشن Swappa Price استفاده کنید.

با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل خود، ابتدا Swappa Price مدل دستگاه شما را شناسایی کرده و سپس آن را برای سرور خود ارسال می نماید. به محض انجام فرآیند مذکور، این اپلیکیشن حدود قیمت گوشی شما را بر اساس قیمت روز مدل گوشی و همچنین پارامترهایی نظیر نوسان قیمت تلفن های موبایل در جهان بر اساس وضعیت هفتگی و ماهانه ی بازار، به شما اعلام می کند و در کنار آن نموداری را هم در اختیارتان قرار می دهد که نوسانات قیمت مدل گوشی شما در آن نمایان است. به کمک این نمودار شما می توانید در یابید که ساز و کار بازار جهانی به چه ترتیب است و مثلاً آیا می توانید امیدوار باشید که قیمت گوشی تان در آینده ای نزدیک افزایش یابد یا این که روند بالا و پایین شدن نمودار قیمت مدل گوشی شما به ترتیبی است که هیچ امیدی به گران شدن آن وجود ندارد و باید هر چه زودتر آن را به فروش رسانید تا قیمتش بیش از این افت نکند.

1

البته در این میان توجه به یک نکته نیز کاملاً ضروری است. این که این اپلیکیشن هیچ معیاری برای سنجش وضعیت ظاهری و سخت افزاری گوشی شما ندارد و مثلاً نمی تواند بفهمد که آیا دوربین گوشی تان شکسته است یا قاب آن ترک دارد. بنابراین شما به کمک Swappa Price تنها می توانید حدودی از قیمت جهانی تلفن دست دوم خود در اختیار داشته باشید تا با کنار هم قرار دادن این قیمت و وضعیت فیزیکی گوشی خود به یک جمع بندی نهایی برای تعیین قیمت کلی آن برسید. بنابراین اگر دوست ندارید در بازار کلاه سرتان برود، حتماً این اپلیکیشن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. البته این اپلیکیشن تنها منحصر به ابزار های مبتنی بر اندروید است و تنها می توانید آن را بر روی گوشی های مبتنی بر این پلتفرم دانلود نمایید.

قیمت گوشی دست دوم

ارسال نظر

آخرین اخبار