دبیر خانه کشاورز گلستان انتقاد کرد؛

گرگان- دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: اختصاص اراضی مرکز تحقیقات گنبدکاووس به طرح ملی مسکن به معنای نابودی قلب کشاورزی گلستان است.

اختصاص اراضی مرکزتحقیقات گنبد به طرح ملی مسکن یعنی نابودی کشاورزی

به گزارش گلستان 24، کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین اصول استقلال کشور بوده و توجه به آن همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

دبیر خانه کشاورز گلستان افزود: تاکید جمهوری اسلامی بر مسئله کشاورزی به این دلیل است که ما در گندم، جو، برنج، روغن، خوراک دام و سایر امور اصلی کشور نیازمند بیگانگان نباشیم.

وی ادامه داد: امروز بر خلاف تاکید امامین انقلاب شاهد آن هستیم که یکی از بهترین، حاصلخیزترین و مؤثرترین اراضی کشاورزی که در اختیار مرکز تحقیقات و کشاورزی و منابع طبیعی گنبد قراردارد را به نهضت ملی مسکن اختصاص داده‌اند.

ایمانی تصریح کرد: ۲۷۰ هزار هکتار اراضی دیم استان، ۱۳۰ هزار هکتار اراضی آبی استان و ۸۰ هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان، کرمانشاه، هرمزگان در بخش محصولات دیم و آبی به این ایستگاه وابسته است.

دبیر خانه کشاورز گلستان اضافه کرد: علاوه بر آن طرح ملی سیمیت در حدود ۱۱ هکتار در بحث گندم، سورگوم، ذرت، نخود فرنگی، نخود آبگوشتی، نخود و ماش در این ایستگاه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی در گنبد دارای ۸۴ هکتار زمین است، علاوه بر اجرای طرح سیمیت ۲۲ هکتار طرح‌های تحقیقاتی و آزمایشات و تناوب زراعی هر ساله انجام می‌شود و ۳۵ هکتار به تولید هسته‌های اولیه پرورش یک، دو و سه و بخشی هم به تحقیقات رقم‌ها و سازگاری ارقام با محیط و تولید بذر اختصاص داده می‌شود.

ایمانی بیان کرد: در طرح سیمیت هفت هکتار به مجموعه طرح‌های ایستگاه مرکز تحقیقات گنبدکاووس اضافه شده است.

دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: به دلیل آنکه ۱۰۰ درصد گندم و جو دیم استان وابسته به این ایستگاه است خصوصاً در طرح جهش دیمزارها کار مشترک جهاد کشاورزی گلستان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ۵۰ درصد گندم آبی که در مجموع ۸۵ درصد گندم، جو و سایر محصولات استان وابسته به ای ایستگاه است.

وی ادامه داد: خاک مرکز تحقیقات گنبد طبق آزمایشات اعلام شده جز خاک‌های حاصلخیز درجه یکی است، در اختیار گذاشتن این ایستگاه به نهضت ملی مسکن به معنای نابودی گندم و جو استان و بخشی از محصولات دیم کشور است.

ایمانی افزود: در شرایطی که امنیت غذایی کشور از اهمیت بالایی قرار دارد، از بین بردن قلب کشاورزی استان ظلم آشکار به استان و کشور است.

دبیر خانه کشاورز گلستان تاکید کرد: با توجه به اینکه در اطراف شهر گنبد اراضی شور و درجه سه و چهار وجود دارد به راحتی می‌توان نیاز مسکن در این شهرستان را تأمین کرد لذا شایسته است مسئولان با نگاه مثبت از منظر امنیت غذایی موضوع را پیگیری کنند.

 

انتهای خبر/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار