مدیرکل راهداری گلستان خبرداد؛

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از یخ زدگی جاده های کوهستانی استان خبرداد و گفت: حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه های گلستان طی چهار روز گذشته برفروبی شد.

یخ زدگی جاده های کوهستانی گلستان/۱۲۰۰ کیلومتر از مسیر برفروبی شد

به گزارش گلستان 24 ، عادل مصدقی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر باند از راه‌های گلستان طی چهار روز گذشته برفروبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان توضیح داد: به دنبال بارش برف در چهار روز گذشته ۳۹ اکیپ راهداری و ترابری استان هزار و ۱۸۰ کیلومتر باند از محورهای کوهستانی را برفروبی کردند.

مصدقی افزود: ۸۶۰ تن هم شن و نمک توسط ۲۳۳ راهدار مستقر در اکیپ‌ها زمستانی و گشت‌های راهداری این محورها مصرف شد.

وی، وضعیت کنونی جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی استان را مه آلود و یخ زده اعلام کرد و گفت: محورهای خوش ییلاق، درازنو، گلیداغ، توسکستان، دوزین و افراتخته در چهارروز گذشته به طور متناوب برف‌هایی به ارتفاع تا ۱۵ سانتی متر داشتند.

مصدقی با بیان اینکه در جاده‌ها در این مدت انسداد نداشتیم، گفت: طبق اعلام هواشناسی، این پدیده روز چهارشنبه از استان خارج خواهد شد و با توجه به برودت هوا جاده‌های کوهستانی در برخی از نقاط احتمال یخ زدگی و هوا مه آلود است لذا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در محورهای کوهستانی بیش از پیش توصیه می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، هم استانی‌ها تا حدامکان از سفرهای غیرضروری بویژه استقرار در مناطق کوهستانی خودداری کرده و در صورت سفر ضروری حتماً به تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ و نحوه استفاده از آن مجهز باشند.

 

انتهای خبر/مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار