معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از نیاز به نوسازی ۵۰ درصد ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک برای انجام ماموریت‌ها بویژه در راهداری زمستانه خبر داد و گفت: نوسازی این ماشین‌آلات حداقل ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد.

۵۰ درصد ماشین‌آلات راهداری گلستان فرسوده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامرضا بیکی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان درمجموع ۲۳۸ دستگاه انواع خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک دارد که متوسط عمر ۱۵۶ دستگاه آن بالای ۲۶ سال است.

وی با تاکید برضرورت تخصیص اعتبارات ویژه برای نوسازی ماشین آلات حوزه راهداری گلستان، اضافه کرد: برخی ماشین آلات سنگین راهداری این استان مانند "لودر و گریدر" ۳۵ و ۳۸ سال عمر دارند.

بیکی به سفر سال قبل رییس جمهور به گلستان اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر و برای نوسازی ماشین آلات راهداری استان ۶۰۰ میلیارد ریال مصوب شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان همچنین از آمادگی ۲۶ گروه و گشت راهداری برای اجرای طرح راهداری زمستانه در ۳ هزار و ۶۰۰ کلیومتر از جاده‌های شریانی، کوهستانی و برفگیر این استان خبر داد و گفت: ۲۷۰ نیروی راهدار با ۱۶۶ دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک آماده ارائه خدمات به هموطنان و هم استانی‌ها هستند.

وی با اشاره به نیاز سالانه ۲ هزار تن نمک و ۸ هزار تن شن برای اجرای طرح راهداری زمستانه در گلستان، افزود: تمام این اقلام خریداری شده و تاکنون ۷۰ درصد آن نیز در راهدارخانه‌ها ذخیره و انبار شدند.

بیکی همچنین از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری گلستان درسال جاری خبر داد و افزود: با این اعتبارات بخش قابل توجهی از ماشین آلات تعمیر شدند و مشکلی برای ارائه خدمات در طرح راهداری زمستانه نیست.

به گفته وی، طرح راهداری زمستانه در گلستان با اعلام پلیس راه از ۱۵ آذر شروع سده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه درصورت بارش برف زودتر از موعد شروع طرح زمستانه، نیروهای راهداری آماده ارائه خدمات هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار