معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ورود فاضلاب به خلیج گرگان را تهدید جدی این پهنه آبی برشمرد و گفت: باید از کشت‌های کم آب بر استفاده کرده و کشاورزی حفاظتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

ورود فاضلاب به خلیج گرگان تهدید جدی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رمضان بهترک عصر امروز در نشست علمی رسانه‌ای احیای خلیج گرگان که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: معضل خلیج گرگان مساله فرامنطقه ای است که بر زیست بوم مردم منطقه تأثیرگذار است.

رمضان بهترک با اشاره به افزایش دما در گلستان، افزود: سالانه ۵۰ روز بالاتر از دمای ۴۰ درجه داریم که این عمل سطح تبخیر را افزایش می‌دهد.

وی از انجام اقدامات آبخیزداری مانند احداث سرشاخه گیر، سنگ ملات و غیره در بالادست خبر داد و گفت: باید رسوبات را کنترل کرده تا وارد خلیج گرگان نشود.

بهترک همچنین ورود فاضلاب به خلیج گرگان را تهدید جدی این پهنه آبی برشمرد و گفت: باید از کشت‌های کم آب بر استفاده کرده و کشاورزی حفاظتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: ۷۰ هزار هکتار اراضی در حوضه آبی قره سو و خلیج گرگان اراضی شیب دار وجود داشته و باید نوع کشاورزی را اصلاح کنیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار