مشاور ستاد اقامه نماز در امور برنامه‌ریزی و نماز نسل نو گفت: امسال این ستاد موفق شد در تمام استان‌ها سند پنج ساله نماز را تدوین کند.

سند پنج ساله نماز در تمام استان‌ها تدوین شد

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان روز شنبه در حاشیه هفتمین اجلاس استانی نماز در گلستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بر اساس این سند وضعیت موجود دستگاه‌های اجرایی در بحث نماز شناسایی و راه‌های رسیدن به وضعیت مطلوب ترسیم شد.

وی افزود: وضعیت دستگاه‌های اجرایی کشور در بحث نماز رو به رشد است و اگر بتوانیم کاستی‌ها را برطرف کنیم شرایط بهتر خواهد شد.

مشاور ستاد اقامه نماز به چالش‌های موجود در بحث نماز اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات تنبلی، کسالت، بی‌معرفتی و نداشتن شناخت نسبت به جایگاه نماز در کنار مشکلات جانبی که تحمیل می‌شود دست به دست هم می‌دهد تا آن گونه که باید در مسیر آگاهی‌بخشی نسل امروز موفق عمل نکنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان بیان کرد: همچنین شبهه‌هایی پیرامون نماز و رفتارهای مذهبی ایجاد می‌شود چون بعضی‌ها نسبت به نماز و معارف دینی شناختی ندارند و فکر می‌کنند مابه ازای توجه به معارف نداشتن مشکل دنیایی است.

وی ادامه داد: این عده بر این تصور هستند اگر مشکل دنیایی‌شان حل نشود، باید از بحث دین، معارف، نماز و عبادت خود کم بگذارند.

هفتمین اجلاس استانی نماز در گلستان با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مسوولان شهرستانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر برگزار شد و در این مراسم از دستگاه‌های اجرایی فعال و امامان جمعه موفق در بخش نماز و همچنین از تعدادی از خانواده‌های شهدای استان تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار