رییس پلیس آگاهی گلستان:

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت:وقوع قتل‌ها در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان چهار درصد رشد داشته که بیشترین قتل‌های به وقوع پیوسته در گنبدکاووس، گرگان و علی‌آبادکتول و برخی شهرهای شرق استان رخ داده است.

 رشد 4 درصدی وقوع قتل‌ها در 9 ماهه امسال/سرقت ها 9درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سرهنگ مجتبی مروتی امروز در نشست خبری اظهارداشت: میزان وقوع قتل در گلستان‌ به ازای هر صد هزار نفر جمعیت ۲.۶ نفر است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: از مجموع قتل‌های انجام شده سال جاری، ۶ فقره هنوز قاتلین شناسایی نشدند که چهار فقره در گرگان و ۲ فقره در کلاله و گالیکش است.

وی افزود: ۹۹ درصد عاملان وقوع قتل در گلستان شناسایی و در نهایت دستگیر می‌شوند و دغدغه و نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد.

مروتی خاطرنشان کرد: سایر سرقت‌ها همچون سرقت از باغات و ویلاها، انواع سیم و کابل‌های برق و مخابرات در مجموع ۳۵ درصد رشد دارد که همین رشد سبب رشد امسال مجموع سرقت‌ها شده است.

به گفته موی جرائم جعل و کلاهبرداری در استان به ترتیب سه درصد افزایش و ۲ درصد کاهش دارد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: بیشتر سرقت‌های سیم و کابل در بیرون از شهرها و در باغات و ویلاها انجام می‌شود.

مروتی اضافه کرد: سرقت‌های به عنف ( سرقت‌های خشن) و سرقت‌های مسلحانه (با سلاح گرم شکاری کوتاه) در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، به میزان صد درصد رشد داشته که به علت دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص اعلام عدد مربوط به این جرائم، نمی‌توان عددی بیان کرد.

وی گفت: میزان وقوع انواع سرقت از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال در مجموع ۹ درصد رشد داشته است.

مروتی افزود: سرقت‌های مغازه، منازل، اماکن عمومی، قطعات و لوازم داخل خودرو، کیف‌قاپی و احشام به ترتیب ۹، ۲، هفت، ۱۲، پنج، سه و ۱۵ درصد کاهش داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار