رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان خبرداد؛

رئیس پلیس مبارزه با ماد مخدر گلستان گفت: امسال ۹ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گلستان کشف شد که بالغ بر ۶۲ درصد آن تریاک بوده است

کشف ۹ تن انواع مواد مخدر در گلستان/ ۱۱۲ نقطه آسیب پذیر شناسایی شد

به گزارش گلستان 24 ؛ سرهنگ مجید زائری بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در ۴۳ سال گذشته استان ۸۲ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده که نشان دهنده اهمیت مبارزه با مواد مخدر در کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان افزود: ۹۰ درصد تریاک و ۴۸ درصد مورفین در دنیا در افغانستان تولید می‌شود و همجواری با این کشور باعث درگیری کشور ما با مواد مخدر شده است.

زائری گفت: در کشور ما دو میلیون ۸۰۰ هزار نفر معتاد رسمی داریم و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر معتاد تفننی داریم که از این آمار ۱۷۰ هزار نفر معتاد در استان گلستان ثبت شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان تصریح کرد: در حوزه درمان در گلستان ۴۰ مرکز ماده ۱۵ داریم که هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد.

وی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ نفر خرده فروش در گلستان فعالیت می‌کنند و تا امروز ۵۰ درصد این افراد دستگیر شده‌اند و تلاش‌ها برای دستگیری همه این افراد ادامه دارد.

زائری بیان کرد: دو هزار نفر معتاد متجاهر در استان گلستان وجود دارد، ۲۰ درصد این افراد تحصیلات بالای دیپلم و ۸۰ درصد تحصیلات زیر دیپلم دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان ادامه داد: ۵۳ درصد معتادین متجاهر استان متاهل و بیش از ۶۳ درصد این افراد تا قبل از درگیری در دام اعتیاد شاغل بدند.

وی گفت: در سال جاری ۱۳۵ هزار سی سی کشفیات متادون و ۱۵۴ هزار و ۸۴۸ عدد انواع قرص در سطح مغازه‌های استان جمع آوری شد که در این راستا ۴۰ واحد صنفی هم در سال جاری به دلیل فروش متادون و قرص پلمب شد.

زائری افزود: امسال ۹ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در سطح استان کشف شد که شامل پنج تن و ۹۱۶ کیلوگرم تریاک، در حدود، ۷۵۲ کیلوگرم حشیش، ۵۱۰ کیلوگرم شیشه، ۳۰۰ کیلو هروئین و مرفین، یک تن و ۸۰۰ کیلو گل و گراس بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ به بعد ۸۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان جمع آوری شده است.

وی گفت: ۱۱۲ نقطه آسیب پذیر در گلستان شناسایی شده که طرح پاکسازی مناطق را از این نقاط آغاز کرده‌ایم.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار