قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سهم استان گلستان از مصرف مواد مخدر 21 تن است.

سهم گلستان از مصرف مواد مخدر 21 تن است

به گزارش گلستان 24، علیرضا جزینی پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی ایده‎های برتر با محوریت «زمینه کاهش و کنترل مواد مخدر» که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در هر کشور سرمایه اجتماعی است و با برنامه‎ریزی برای این سرمایه‎ها می‎توانیم بهره‎های بیشتری را به ‎کار بگیریم.

وی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از موضوعات پیچیده است، تصریح کرد: مسئله مهم در جامعه مواد مخدر است چرا که در نظرسنجی که در جامعه صورت گرفت؛ 92 درصد مردم نخستین آسیب را موضوع مواد مخدر در جامعه می‎دانستند.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری نگرانی از حوزه مواد مخدر همچنان به قوت خود باقی است، ادامه داد: در کشور قبل از انقلاب توزیع و تولید مواد مخدر وجود داشت و بعد از پیروزی انقلاب برخورد قاطعی با این مقوله صورت گرفت؛ در حال حاضر یک استراتژی متوازن داریم و موضوع درمان، پیگیری و پیشگیری را در دستور کار خود قرار دادیم.

جزینی با بیان اینکه 346 فعالیت برای مبارزه با مواد مخدر به صورت متوازن تنظیم کردیم، خاطرنشان کرد: توزیع و تولید مواد مخدر به صورت سنتی در همسایگی ما صورت می‎گیرد و در سال 2014، هفت هزار تن مواد مخدر در کشور افغانستان تولید و توزیع می‎شد.

وی با بیان اینکه در کشور 500 تن مواد مخدر مصرف می‎شود، تصریح کرد: سهم استان گلستان از مصرف مواد مخدر 21 تن است و در ارتباط با مواد مخدر صنعتی تهدید بیشتری نسبت به مواد مخدر سنتی داریم.

جزینی با بیان اینکه امسال یک‌هزار و 900 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شده است، ادامه داد: در سال جاری 70 میلیون قرص و آمپول‎ غیرمجاز کشف کردیم.

وی با بیان اینکه 670 هزار نفر معتاد تحت درمان قرار دارند، خاطرنشان کرد: نزدیک به 50 درصد معتادان زیرپوشش هستند و 2 هزار و 100 مرکز پیشگیری و کاهش آسیب و درمان معتادان در این زمینه همکاری می‎کنند.

انتهای پیام‌/اسپی دژ

ارسال نظر

آخرین اخبار