رییس حوزه هنری گلستان گفت: میزبانی از رویداد ملی "یک صدا ایران"، آغاز راه کشف استعدادهای دانش‌آموزان استان در مسیر گسترش روحیه میهن‌دوستی، تقویت هویت ملی و اعتلای انقلاب اسلامی است

رویداد ملی "یک صدا ایران"، مسیر کشف استعداد میهن‌پرستانه دانش‌آموزان گلستان است

به گزارش گلستان 24، سیدحسام بنی‌فاطمه روز یکشنبه در نشست خبری رویداد ملی "یک صدا ایران"، اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان، دانش‌آموزان دختر و پسر پایه‌های نهم تا دوازدهم گلستان ۵۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال کردند که ۱۸۰ اثر مورد پذیرش اولیه قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بخش نهایی این رویداد ملی که پنجم تا هفتم بهمن ماه در گرگان برگزار می‌شود، نفرات برتر معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رییس حوزه هنری گلستان گفت: این رویداد در چهار بخش هنرهای تجمسمی (طراحی پوستر، نقاشی، خوشنویسی و عکاسی)، هنرهای نمایشی (نقالی، مونولوگ، تئاتر تک نفره و گروهی)، ادبیات (روایت، داستان کوتاه و شعر) و هنرهای چندرسانه‌ای و تصویری (پادکست، نماهنگ، فیلم کوتاه، موشن و انیمیشن) برگزار خواهد شد که در بین آثار تایید شده مرحله نهایی، ۱۴۰ اثر مربوط به دختران و ۴۰ اثر مربوط به پسران است.

بنی‌فاطمه اظهار کرد: استادان و داوران ملی در مدت سه روز برگزاری این رویداد در گرگان حضور خواهند داشت که از جمله آنان می‌توان به نیما بیگلریان در بخش هنرهای نمایشی، محمدرضا عباسپور در بخش هنرهای تجسمی، آرش صحرانورد در بخش ادبیات و علی سلیمانی در بخش چندرسانه‌ای و تصویری اشاره کرد.

وی بیان کرد: در روز پایانی این رویداد، شرکت‌کنندگان براساس بوم هویتی در خصوص پیشرفت ایران و آینده کشور، بحث و تبادل نظر خواهند کرد و سپس به اجرای ایده خود خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان هم گفت: تاکنون ۱۶۹ دانش‌آموز کارهای مربوط به حضور در این رویداد را نهایی کردند که گالیکش با ۳۸ شرکت کننده و گمیشان با ۲ شرکت کننده، بیشترین و کمترین سهم را دارند.

موسی کابلی اظهار کرد: گرگان با ۲۹ شرکت کننده و گنبدکاووس به عنوان دومین شهر پرجمعیت گلستان هشت شرکت کننده در این رویداد خواهند داشت.

وی بیان کرد: خروجی آثار فاخر و شایسته دانش‌آموزان گلستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و همچنین در تابلوهای تبلیغاتی و محیط‌های تبلیغاتی شهری مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار