رئیس کمیته فضای مجازی دهه فجر گلستان:

رئیس کمیته فضای مجازی ستاد دهه فجر استان گلستان گفت: با توجه به حجمه های ایجاد شده بر علیه کشور در فضای مجازی این فضا باید بیشتر مورد توجه برای انتشار اخبار داخل کشور برای رفع دسیسه های دشمن قرار گیرد.

استفاده از فضای مجازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد/ فضای مجازی نقش مهمی در ارائه دستاوردهای انقلاب دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید رضا حسینی صبح امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر استان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در چند ماه گذشته بسیاری از بلاگر ها با در دست گرفتن فضای مجازیف اتقاقاتی که در داخل کشور توسط دست های بیگانه هدایت می شد ، فضای مجازی را به سمت ایجاد تفرقه بین اقوام محتلف و حتی هنرمندان و ورزشکاران کشاندند و اگر چه موفق نبودند اما بی تاثیر هم نبودند.

وی افزود: این مسائل نشان داد که مسئولان کشور باید در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و رویدادهای کشور به شکل صحیح ورود کنند و با ایجاد ساختارهای قوی در این حوزه از جمله نرم افزارها و ارائه آموزش برای استفاده درست از فضای مجازی و تشخیص سلامت اخبار به مردم و بخصوص قشر دانش آموزان ورود جدی داشته باشند .

حسینی یکی از برنامه های مهم فضای مجازی ستاد دهه فجر را پاسخگویی به شبهات عنوان کرد و گفت: در جامعه ای که همه مردم درگیر فضای مجازی هستند لذا باید ارزیابی صحیحی از این فضا داشته باشیم و بر همین اساس ستاد دهه فجر یکی از برنامه های مهم خود را بر مبنای پرسش و پاسخ برای مردم و مخاطبان فضای مجازی قرار داده است.

وی بیان کرد: انتشار بیانیه های مرتبط با دهه فجر در فضای مجازی، انتشار اخبار این دهه، ساخت و تولید محتوا از جمله کلیپ و عکس نوشته ، اینفوگرافیک و تشویق برای حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن  که امسال بدون شک مردم حضور پررنگی در آن خواهند داشت، از دیگر برنامه های این ستاد است.

رئیس فضای مجازی ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: در این جنگ رسانه ای که با شدت از سوی بیگانگان در کشور به راه افتاده و به دنبال نا امید کردن مردم از کشور و حد مات نظام هستند لذا باید در چنین فضایی دستاوردهای انقلاب پر رنگ تر به مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان القا شود به این صورت که میزان دستاوردهای انقلاب در بخش های مختلف اقتصادی ، عمرانی، روستایی و بهداشتی  در اولویت این اخیار قرار گیرد .

وی ادامه داد: هیچ کشوری به اندازه ایران مورد هجمه های دشمنان با شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی قرار نگرفته و اگر نبود فضل الهی و مدیریت مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان  نقش های آنان در این عرصه ها همیشه نقش بر آ ب شده اگر چه ضربه های به مردم و دیگر بخش های از جمله حتی بخش تولید و تحریم خرید از برخی واحد های تولیدی و بیکاری کارگران زده شد اما باز هم نتوانستند کشور  را چند پاره کنند و این در حالی است که چنانچه این هجمه از ناآرامی در دیگر کشورها اتفاق می افتد بدون شک نظام آن کشور از هم می پاشید.

حسینی با بیان اینکه شورای فضای مجازی در 10 استان از جمله گلستان شکل گرفته است، بیان کرد: این فضا به دنبال ایجاد برنامه های جدید در حوزه فضای مجازی بخصوص برای دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش است و باید به سمتی برویم در این فضا که دیگر اجازه ورود دست های آلوده به این فضا را برای ایجاد احساس ناامنی و ناامیدی در جامعه ندهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار