مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: یکی از پایه های تحول سند بنیادین تربیت اقتصادی و حرفه ای دانش آموزان است.

توسعه سند تحول بنیادین با تربیت اقتصادی و حرفه ای دانش آموزان/وجود 200 هنرستان در استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید رضا نظری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مشاغل برگزار شد، اظهار کرد: در حال برگرداندن دانش آموزان و خانواده ها به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای برای افزایش مهارت دانش آموزان و مهارت داشتن آنها بعد از اتمام تحصیل در جامعه هستیم.

نظری گفت: آموزش و پرورش باید به سمتی برود که نیازهای روز بازار و جامعه را بررسی و آنها را وارد درس های هنرستان و فنی و حرفه ای کند تا دلنش آموز در سال های آینده با مهارت های مورد نیاز جامعه از این ندارس فارغ التحصیل شوند.

وی ادامه داد: بحث دیگر نقش مشاوره در هدایت تحصیلی دانش آموزان است تا بتواند بنا به نظر و علاقه دانش آموزان به آنها مشاوره دهند.

نظری بیان کرد: امسال 83 میلیارد تومان به حوزه آموزش و پرورش تخصیص پیدا کرد که بخش زیادی از این اعتبار به تجهیز هنرستانها اختصاص پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در حال حاضر تعداد 200 هنرستان در استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 20 هنرستان در مرکز استان فعال است.

وی افزود: در رابطه با فضاهای آموزشی هنرستانی به شدت ضعیف هستم و اگر بخواهیم توازن رشته ای را در استان که هم اکنون 47 به 53 درصد است را به 50 درصد برسانیم باید این فضا را برای توسعه رشته های مهارتی و فنی افزایش دهیم .

نظری اظهار کرد: در خال خاضر 28 رشته در مدارس کار و دانش و 150 رشته در هنرستان های استان تدریس می شود که هر سال به تعدادی از این رشته ها افزوده می شود.

وی گفت: دستگاه های اجرائی زیادی را با حمایت های استاندار برای توسعه فضاهای آموزشی و تجهیزاتی پای کار آورده ایم که اگر همان اندازه تکالیف قانونی خود را که برای آنها مشحص شده در حوزه آموزش و پرورش انجام دهند، بسیاری از مشکلات این بخش حل خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه مرکز استان گلستان به لحاظ سرانه آموزشی جزو فقیرترین شهرهای استان است ، بیان کرد: هم اکنون بسیاری از مدارس نیاز به بازسازی و یا تخریب دارند و یا نیازمند ساخت مدارس جدید هستیم و اگر بخواهیم دستور تخریب برخی مدارس را بدهیم آن تعدا  دانش آموزی که امکان رفتن به مدارس غیر انتفاعی را ندارند باید کجا جابجا کنیم و از این رو ابتدا جابجایی را در نظر میگیریم و سپس اقدام به تخریب و یا بازسازی میکنیم.

در ادمه این نشست مدیر آموزش و پرورش علی آباد کتول که قرار است نمایشگاه مهارتی را در این شهرستان میزبانی برگزار شود به همراه معاون فرهنگی  و معاون آموزش متوسطه اداره کل حضور داشتند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار