با حضور مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، افتتاحیه برنامه سفیران سلامت آموزش و پرورش استان برگزار گردید.

افتتاحیه برنامه سفیران سلامت آموزش و پرورش گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، با حضور احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان و رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامتاستان، افتتاحیه برنامه سفیران سلامت در سالن اندیشه این اداره کل برگزار گردید.

در ابتدای برنامه، طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت استان گزارشی از فعالیت سفیران سلامت در سال تحصیلی گذشته و کسب 14 اثر برتر از 36 اثر ارسالی به پنجمین جشنواره ملی سفیران سلامت ارائه نمود و همچنین از تهیه و تدوین تقویم اجرایی برنامه های آموزشی سفیران در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت نقش مهم و ارزنده ای در انتقال و آموزش مفاهیم بهداشتی به همسالان، خانواده و جامعه به ویژه در شرایط کرونایی دارند.

طبرسا اشاره کرد: از زمان شیوع کرونا و مسئولیت سنگینی که سفیران بعنوان پیام گزاران سلامت در خود احساس نمودند، اداره سلامت اقدام به ایجاد کانال سفیران با عضویت بالغ بر 10 هزار دانش آموز به منظور آموزش مباحث بهداشتی در راستای سند تحول در قالب برگزاری وبینارهای آموزشی متعدد نمود.

وی ادامه داد: به دلیل متفاوت بودن مباحث آموزش دوره های تحصیل امسال نیز حوزه سلامت اقدام به ایجاد دو کانال سفیران سلامت ابتدایی و متوسطه نمود که هم اکنون در کانال ابتدایی 10 هزار و در کانال متوسطه بالغ بر 4 هزار دانش آموز عضو می باشند و از هفته آخر آبان آموزش مباحث بهداشت برنامه ریزی گردیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش جفظ سلامت جسمی و روحی دانش آموزان بخصوص در زمان کرونا با تاکید و جدیت بیشتر است که سفیران سلامت بعنوان یکی از تشکل های بزرگ دانش آموزی بصورت داوطلبانه در حیطه های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آموزش و پرورش را یاری می کنند.

گوهری راد افزود: امسال نیز در بازگشایی مدارس چشم و چراغ ما همین سفیران سلامت در آموزش به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و ترغیب و تشویق همسالان در واکسیناسیون می باشد.

در ادامه برنامه، دانش آموزان اقدام به اجرای سرود با موضوع سفیران سلامت و دیگر برنامه ها نمودند. همچنین این برنامه از طریق کانال های شاد سفیران سلامت ابتدایی، متوسطه، گروه معاونت تربیت بدنی و سلامت و رابطین سلامت با حضور دانش آموزان ، والدین،  همکاران دفتر سلامت وزارت پخش گردید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار