رئیس کل دادگستری گلستان از اعلام رضایت هفتاد درصدی مراجعه کنندگان به دادگستری استان گلستان خبر داد و افزود: رویکرد اصلی دستگاه قضایی استان جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی است.

رضایتمندی هفتاد درصدی ارباب رجوع دادگستری استان گلستان/ سند دار شدن همه اراضی منابع طبیعی استان

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای قضائی گلستان که با حضور معاون اول قوه قضائیه در گرگان برگزار شد اعلام کرد:  بازشدن گره کور پروژه پتروشیمی گلستان  از برکات سفر رییس قوه قضاییه به استان بود .

وی  اقدامات انجام شده برای پرونده موجهای آبی گنبدکاووس را هم تشریح کرد و افزود: پس از آن که مجری طرح به تعهد خود برای تکمیل این طرح عمل نکرد، دادگاه ویژه برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شد و امیدواریم در روند رسیدگی مانند پرونده پتروشیمی ، به سرانجام خوب برسد.

وی از افزایش کادر قضایی استان هم خبر داد و گفت: با هدف تقویت کادر قضائی گلستان، ۲۴ نفر مربوط به  اولین دوره کارآموزی قضائی در استان ، بنا به مساعدت معاونت منابع  قوه قضاییه در استان گلستان جذب خواهند شد  تا علاوه بر کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، شاهد ارتقا خدمات و بهبود کیفی خدمات در استان باشیم.  

وی افزود:  در حال حاضر ۱۳ دادگستری و ۵ دادگاه بخش زیر نظر دادگستری گلستان مشغول خدمات قضائی هستند که این خدمات با حضور ۲۸۷ قاضی، ارائه می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در موضوع جوانگراییِ  مدنظر مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، در نخستین گام پس از ورود به استان با بررسی هایی که انجام دادیم یک تیم جدید مدیریتی با ترکیب جوان مستقر کردیم که سبب شد یک پویایی در دادگستری  استان به ویژه دادسراها،  ایجاد شود .

حیدر آسیابی افزود:  تیم بازرسی دادستانی کل کشور هم پس از بررسی وضعیت دادسراهای استان از 14 نفر از دادستان ها و قضات جوان ما به علت عملکرد خوب تقدیر کردند .

رئیس کل دادگستری گلستان  از تلاش برای اتقان آرا که یکی از اولویت های قوه قضاییه است گفت و افزود: استفاده از تجربیات قضات تجدیدنظر در تعامل با  قضات جوان و تشکیل کمیته چهار نفره از معاونان قضایی دادگستری استان برای، بررسی پرونده های ماده 477 از جمله تلاش های برای اتقان آرا و تحقق عدالت  است .

وی به  استقرار ایستگاه ایست و بازرسی در ورودی روستای زیات گرگان هم اشاره کرد و گفت: ایستادگی دادگستری در این بخش سبب شد امروز پس از نزدیک به دو دهه ، ساخت و ساز های غیرمجاز در این منطقه متوقف شود .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: صد در صد اراضی منابع طبیعی استان و اراضی ساحلی استان حدنگاری و سنددار شد که جزء سه استان برتر کشور هستیم.  

حیدر آسیابی افزود: سند مالکیت تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل به مساحت 2300 هکتار صادر شده است.  

وی با بیان این که نیمی از زمان بازدید از حوزه های قضایی استان را به سرکشی از واحدهای تولیدی اختصاص داده ایم افزود:  صدور سند شهرک صنعتی پنج پیکر بندرترکمن پس از 15 سال ،  خلع ید165 هزار مترمربع از اراضی راکد صنعتی  و صدور سند پارک فناوری گلستان پس از 16 سال ، ثمره همین بازدید ها و شنیدن بی واسطه مشکلات تولیدکنندگان استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار