رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل پرونده برای ۲ نفر از مدیران استانی که در ارتباط با بحث زمین خواری تعلل و سهل‎انگاری در انجام وظیفه داشتند، خبر داد.

به پرونده دو مدیر گلستانی در ارتباط با تعلل با زمین خواری رسیدگی می شود

به گزارش گلستان 24، احمد فاضلیان اظهار کرد: کیفرخواست پرونده یکی از مدیران متخلف صادر و برای صدور رای نهایی به دادگاه ارسال شده و پرونده دیگر نیز در حال رسیدگی است.

وی با تاکید بر ادامه این روند در آینده تصریح کرد: هر جایی که حس کنیم تعلل و سهل‌انگاری مدیران در انجام وظایف سبب از بین رفتن سرمایه‎های ملی و نارضایتی مردم می‎شود با متخلفان برخورد می‎کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: اجازه نمی‎دهیم هزینه تخلفات در حوزه منابع طبیعی را فقط مردم بپردازند باید مسئولان نیز هزینه کم‎کاری‎های خود را در این حوزه متحمل شوند.

فاضلیان آشفتگی در نظام مالکیت زمین، نبود نقشه‌های دقیق ثبتی، ارزش افزوده بالای اراضی و تهیه نشدن برنامه‌های جامع توسعه شهری و منطقه‌ای و همچنین وجود فساد در میان برخی از کارمندان اداری و عدم توجه جدی به توسعه متوازن منطقه‌ای را از دیگر عوامل بروز پدیده زمین‎خواری عنوان کرد.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال استان گلستان امسال را سال موفق دستگاه قضایی در برخورد با دست‎اندازان به عرصه‎های ملی و طبیعی خواند و گفت: در ۱۰ ماه امسال، ۱۴۰ هکتار جنگل و ۴۵۰ هکتار مرتع با حکم قضایی از دست متجاوزان خارج شد و در اختیار منابع طبیعی استان قرار گرفت.

فاضلیان، ارزش اراضی خلع ید شده را ۴۱۷ میلیارد تومان برآورد کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با قدردانی از تلاش‎های نیروی انتظامی به ویژه پلیس آگاهی از شناسایی و دستگیری ۴۰ زمین‎خوار در گلستان خبر داد.

وی گفت: این افراد با سندسازی، یک میلیون مترمربع زمین به ارزش ۸۴ میلیارد تومان را تملک کرده بودند که پرونده آنان نیز هم‌اکنون در دادگستری استان در حال رسیدگی است.

فاضلیان با بیان اینکه اقدامات دستگاه قضایی روند دست‌اندازی به عرصه‎های ملی و منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز را در استان کند کرده است، خاطرنشان کرد: تلاش ما در دادگستری با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‎های ذی‌ربط، تنگ‎تر کردن عرصه بر متجاوزان است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر ایجاد تناسب میان جرایم اقتصادی و مجازات‌های پیش‎بینی شده تصریح کرد: بدیهی است که اگر مجازات یک جرم از بازدارندگی لازم برخوردار نباشد میزان وقوع آن جرم بالا خواهد رفت این امر در خصوص اراضی ملی که سود شایانی را نصیب زمین‌خواران می‌کند بیش از پیش خود را نشان می‎دهد.

فاضلیان با تاکید بر تقویت بانک اطلاعات زمین خاطرنشان کرد: پایش ادواری منابع اراضی ملی و در اختیار قرار دادن امکانات مورد نیاز به سازمان‌های متصدی برای پایش ادواری اراضی از دیگر راهکارهای کاهش زمین‌خواری است.

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار