قاری جوان گلستانی در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم رتبه اول قرائت تحقیق را در میان نمایندگان ۳۳ کشور کسب و عنوان قهرمان قرآنی جهان اسلام را به دست آورد.

قاری گلستانی عنوان قهرمان قرآنی جهان اسلام را کسب کرد

به گزارش گلستان 24، امیر حسین رحمتی قاری جوان گلستانی در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم رتبه اول قرائت تحقیق را در میان نمایندگان ۳۳ کشور شرکت کننده کسب و جایزه خود را از آیت الله سید ابراهیم رئیسی دریافت کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهارکرد: استاد امیرحسین رحمتی به عنوان نفر اول، مسابقات قرآن کریم در سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد توضیح داد: وی در سال ۱۴۰۰ در چهل و چهارمین دوره مسابقات در قرائت تحقیق نفر اول مسابقات منطقه‌ای غرب استان شده بود و توانست به مرحله استانی در شهریورماه سال گذشته راه یابد.

وی ادامه داد: بعد از موفقیت در این دوره به عنوان نماینده گلستان در مسابقات کشوری در چهل و چهارمین دوره شرکت کرد که با همت و تلاش، نفر اول مسابقات قرآن کریم در مسابقات چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری ایران شده و به عنوان نماینده ایران در سی و نهمین دوره مسابقات بیت المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی راه یافت.

سلیمانی فرد اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی که داشتند در مرحله مقدماتی در بین ۱۴۹ نفر از متسابقین از ۸۰ کشور جهان، حائز رتبه برتر شدند و در مرحله نهایی هم نفر اول مسابقات قرآن انتخاب شدند و به عنوان قهرمان قرآنی جهان اسلام معرفی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در اختتامیه این دوره از رقابت که چهارم اسفند برگزاری می‌شود قرائت پایانی را در حضور رئیس جمهور خواهند داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار