رئیس پلیس راه کشور خبرداد؛

رئیس پلیس راه کشور از فوت ۵۸۹ نفر و مجروحیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در جاده های کشور در طرح نوروز امسال خبرداد.

فوت ۵۸۹ نفر در تصادفات نوروزی کشور/ ۱۲ هزار نفر مجروح شدند

به گزارش گلستان 24 ، سردار حسن مؤمنی اظهارکرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۵۸۹ نفر از هموطنانمان جان خودشان را در تصادفات از دست دادند و بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر هم مجروح شدند که معمولاً از این مجروحان حدود ۱۵ درصد معلول و قطع عضو می‌شوند.

رئیس پلیس راه کشور افزود: در روز هشتم فروردین شاهد افزایش تردد در جاده‌ها بودیم که حدود ۳۴۲ میلیون تردد در جاده‌ها ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: امسال عدم توجه به جلو متأسفانه افزایش پیدا کرده و بخشی از این عدم توجه به جلو استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی هستند که عزیزان باید نهایت دقت را داشته باشند و از استفاده از تلفن همراه پرهیز کنند.

مؤمنی بیان کرد: در استان گلستان هم در این چند روز شاهد کاهش تصادفات فوتی بودیم اما آمار اعلام شده در خصوص تصادفات عدم رعایت حق تقدم و همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در استان گلستان بالا است.

رئیس پلیس راه کشور گفت: در روز گذشته شاهد افزایش تخلفات سرعت نسبت به روزهای ابتدایی طرح نوروزی هستیم که واقعاً خطرناک است به همین منظور ما از ابتدای طرح به همکاران ابلاغ کردیم و الان مجدد همین کار را کردیم که با تخلفات حادثه‌ساز برخورد بدون اغماض داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد رانندگان عزیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند، افزود: کمتر از ۱۰ درصد هستند که این صدمات و این تصادف را به وجود می‌آورند لذا پلیس خودرو رانندگانی که تخلفات حادثه ساز و پر خطر داشته باشند را توقیف و بدون اغماض و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار