دبیر ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین کشور :

دبیر ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین کشور گفت: از آنجا که مسجد و نمازهای جمعه بهترین مکان برای تبیین شخصیت آن بانوی بزرگوار و همراه نبی مکرم اسلام (ص)، است، برنامه‌های این روز با ۲ مناسبت ویژه مسجدمحوری برنامه‌ریزی شده و در ۲۲ منطقه تهران در ۲۲ مسجد و در هر شهر یک مسجد به عنوان محور برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

مسجدمحوری از شاخص‌ترین برنامه‌های امسال است

به گزارش گلستان 24 حجت الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری روز چهارشنبه در نشست خبری در گرگان اظهار کرد: در روز ۱۲ فروردین مراسم احترام به پرچم و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی با حضور وزیر امور خارجه، سفرای کشورهای مختلف و شهردار تهران در تپه‌های عباس‌آباد برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین گفت: همچنین در این روز در هفت بوستان تهران شامل ولایت، پلیس، نهج‌البلاغه، ملت، میدان آزادی، آزادگان و لاله برنامه‌های مردمی برگزار خواهد شد.

عرب‌انصاری یادآور شد: از ساعت ۱۸ روز ۱۲ فرودین ماه تا ساعت ۲ بامداد روز ۱۳ فرودین ماه، در برج میلاد تهران، برنامه بزرگداشت این روز و در مصلی تهران نیز بطور همزمان با افتتاح نمایشگاه قرآنی، ویژه برنامه‌های این روز برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که فضای مجازی بیشتر مورد توجه قرار دارد، پویش‌های خاصی همچون "جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد، نه یک کلمه کم" و "من جمهوری اسلامی را دوست دارم" راه‌اندازی شده که مردم می‌توانند به این پویش‌های بپیوندند.

عرب‌انصاری افزود: در همین روز جشنواره پرواز بادبادک‌های منقش به پرچم جمهوری اسلامی در نقاط مختلف کشور برگزار خواهد شد و دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برگزاری مسابقات هنری در شاخصه‌های مختلف و جشنواره‌های ورزشی نیز برای این روز برنامه‌ریزی شده که برنامه‌محوری این بخش با عنوان "بی‌نظیرترین رفراندوم جهان" در استان البرز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده شده این است که تلاش شود، سرود جمهوری اسلامی در مساجد برای پیوند بین مسائل دینی - مذهبی با مسائل ملی، توسط مردم و نمازگزاران خوانده شود تا شاهد همنوایی ملی بیشتر ایرانیان باشیم.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تبیینی در خصوص تحلیل هوشمندانه و غیرتمندانه زنان و دختران ایران زمین در رفراندوم فروردین ماه ۱۳۵۸، نیز از دیگر برنامه‌های شاخص این ایام است.

دبیر ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین گفت: این روز در واقع یادآور یک حماسه هوشمندانه، آگاهانه، اعتقادی و وحدت‌بخش ملت است که با حضور یکپارچه مردم ایران زمین در فرصت بسیار کوتاه که جرقه انقلاب در بهمن ماه ۱۳۵۷ زده شد تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ تجلی یافت و ماندگار شد.

عرب‌انصاری بیان کرد: رای آری ۹۸.۲ درصدی ملت در آن رفراندوم در هیچ نظامی در دنیا سابقه ندارد و نشانه مشروعیت، مقبولیت و مشارکت مردم در این رخداد عظیم و ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: تجلی این تثبیت را مردم در چندین حضور خود در مقابل حوادث سال گذشته کشور نشان دادند که اوج و تجلی آن در ۱۳ آبان ماه و ۲۲ بهمن ماه سال گذشته بود.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در ۱۳ آبان ماه سال گذشته شاهد حضور همه اقشار با شور و شوق وصف‌ ناشدنی و جمعیت بسیار زیادی بودیم بطوری که افراد نزدیک به تریبون و جایگاه نتوانستند خود را به نماز جمعه برسانند.

وی ادامه داد: در ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، صحنه بی‌بدیل از حضور همه افراد جامعه بود که خود ما و رسانه‌های کشورهای دیگر از این حضور شگفت‌زده بودیم و در واقع این حضور شوق‌آفرین و عجیب بود.

دبیر ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین گفت: این حضور میلیونی در واقع تثبیت و رای عالی به نظام جمهوری اسلامی در مقابل جمع منحصر و محدود که با تحریک ۷۰ کشور مورد حمایت و ۴۰ دستگاه جاسوسی دنیا که برایشان برنامه‌ریزی و چندین میلیارد دلار هزینه کرده بودند، بود.

عرب‌انصاری گفت: ۱۲ فروردین روز حماسه جمهوری اسلامی، شعور و ادراک سیاسی و تثبیت ایران اسلامی است که برنامه‌های مختلفی در اقصی نقاط کشور تدارک و برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شروع برنامه‌های امسال ۱۲ فروردین ماه، از ۱۱ فروردین ماه و همزمان با برگزاری نمازهای جمعه خواهد بود که برنامه‌ریزی شده در ۹۰۰ نقطه کشور ائمه جمعه، سخنرانان و صاحب‌نظران به تبیین و تشریح این روز حماسه بزرگ جمهوری اسلامی بپردازند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار