شهردار کردکوی :

شهردار کردکوی گفت: در نظر داریم درآمد پایدار شهرداری کردکوی را با اجرای طرح های جدید از جمله تبلیغات شهری در ابتدای ورودی شهر را افزایش دهیم و پیش بینی ما برای این درآمد 500 میلیون تومان در ماه است.

پیش بینی درآمد پایدار شهری کردکوی تا500 میلیون تومان در ماه/توسعه گردشگری آب بندان در دستور کار

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ابراهیم جرجانی عصر امروز در نشست خبری با تنی چند از اصحاب رسانه استان اظهار کرد: توسعه شهری کردکوی فقط نباید منوط به بودجه های در نظر گرفته شده باشد و می توان با افزایش درآمدهای پایدار از بخش های مختلف، توسعه شهری و خدمات رفاهی بیشتری را به مردم ارائه کرد.

وی افزود: کردکوی با داشتن مناطقی از جمله جنگل امام رضا و منطقه درازنو و آب بندان یکی از بزرگترین ظزفیت های گردشگری را دارد و درامد بسیار بالایی را می توان از این ظرفیت برای توسعه شهر پیش بینی کرد.

جرجانی ابا بیان اینکه باید زمینه‌های حضور سرمایه‌گذار را فراهم کرد، اظهار داشت: باید فرهنگ سرمایه‌گذاری و سازوکارهای مناسب آن را در شهر به ویژه در شهرداری فراهم کنیم. موضوع دیگر طراحی پروژه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه طرح اجرای تله‌کابین درازنو در قالب طرح جامع گردشگری کردکوی طراحی شده است، افزود: در این طرح پارک آبی 10 هکتاری طراحی و پیش‌بینی شده است که با توجه به آب‌بندان زیبای بن‌کلاته، زیرساخت‌های لازم برای اجرای این پروژه‌ها فراهم است.

جرجانی اضافه کرد: این طرح در دو فاز اجرایی خواهد شد که فاز نخست آن شامل حصارکشی، احداث آلاچیق‌ها، ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی، فضاهای موقت اسکان و استقرار دست‌کم دو رشته ورزشی آبی و غیره است.

شهردار کردکوی ادامه داد: قبل از ورود من به شهرداری این شهرستان از مشکلات زیادی شهری و عدم توسعه و نظافت و توسعه عمرانی رنج می برد  و در این 15 ماهه با فعالیت های شبانه روزی ، لایروبی تنها رودخانه بزرگ شهر با خروج 3هزار تن لجن در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد ، پارک کردکوی نوسازی  و وسایل ورزشی و تفریحی جای خود را به آسیب ها داد، جمع آوری 20 قلاده سگ بلا صاحب ، نظافت و پاکسازی محلات شهر، شستشوی مداوم معابر، ترمیم پیاده روها، اسفالت کوچه ها و خیابان ها در اجرای طرح نهضت اسفالت که در فاز اول این طرح 10 هزار تن و در فاز دوم نیز 10 هزار تن دیگر را اجرائی می کنیم و در نظر داریم تا پایان سال فاز سوم ان را نیز برای اجرای اسفالت همه کوچه ها، محلات و خیابان ها به اجرا بگذاریم، از دیگر برنامه های اجرا شده این نهاد مردمی است.

وی افزود: هدایت آب های سطحی که یکی دیگر از معضلات شهر بود نیز انجام  و پاکسازی آرامستان شهر هم اجرائی شد ، بازسازی بلوارها ، تامین روشنایی برق جاده جنگلی ، ساخت سرویس های بهداشتی در جنگل امام رضا و پارک شهر ، خط کشی خیابان های سطح شهر، تعمیر آلاچیق های پارک جنگلی برای اسکان مسافران و گردشگران، رنگ آمیزی بلوارها و نرده ها، جمع آوری مداوم زباله ها از سطح شهر از دیگر اقدامات اساسی شهرداری  کردکوی بوده است.

جرجانی با بیان اینکه در اجرای این طرح ها شورای شهر نیز با شهرداری همکاری لازم را داشته است، عنوان کرد: بدون شک اگر همراهی شورا نباشد شهردار در پیشبرد اهداف خود موفق نیست و این همکاری منجر به  رضایت مندی مردم و رفع مشکلات شهر کردکوی که سال ها بلاتکلیف مانده بود ، شد.

وی درباره بودجه شهرداری کردکوی هم گفت: بودجه سال 1400 این شهرداری حدود 25 میلیارد تومان که درصدی از محقق شده بود. سال گذشته بودجه را به 100 میلیارد تومان افزایش دادیم که 30 میلیارد تومان ان از منابع جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی بوده که به علت نبود زیرساخت‌های لازم این بخش محقق نشد اما 70 میلیارد تومان از بودجه عمرانی و جاری محقق شده است.

شهردار کردکوی بیان داشت: برای سال جاری نیز بودجه مصوب ما 120 میلیارد تومان است که 30 میلیارد تومان آن در بخش سرمایه‌گذاری و 90 میلیارد تومان آن در بخش عمرانی و جاری است و امیدواریم امسال بتوانیم در بخش جذب سرمایه موفقیت‌های خوبی داشته باشیم.

جرجانی اقدمات این شهرداری را برای آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان، نصب المان ها و بنرها ، پاکسازی ، ارائه سرویس ها در مناطق تفریحی و توزیع 5 هنزار بسته کیسه زباله در روز طبیعت به گردشگران، اجرای سه کمپ نوروزی در سطخ شهر و متاطق گردشگری و اماده باش کامل نیروهای این مجموعه در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

به گفته شهردار کردکوی تعداد 280 هزار نفر از شهر کردکوی و مناطق تفریحی آن در ایام تعطیلات بازدید کرده اند و تعداد 83 هزار و 500 مسافر نیز در هتل و  سوئیت ها ی این شهر اسکان داشته اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار